رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان خبر داد؛ انجام اقدامات قرنطینه‌ای برای صادرات بیش از ۶ هزار راس گوسفند از دشت‌آزادگان

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان خبر داد؛ انجام اقدامات قرنطینه‌ای برای صادرات بیش از 6 هزار راس گوسفند از دشت‌آزادگان

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان از انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی این شهرستان جهت صادرات بیش از ۶ هزار رأس گوسفند خبر داد.

ناصر عساکره امروز اظهار کرد: در دو ماه نخست سال جاری تعداد ۶ هزار و ۱۴ رأس گوسفند نر پرواری به منظور صادرات به کشور کویت، توسط این اداره تحت قرنطینه و اقدامات بهداشتی دامپزشکی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: بعد از انجام همه اقدامات بهداشتی دامپزشکی در طول دوره قرنطینه و تأیید نهایی سلامت دام‌ها، اجازه صادرات این تعداد گوسفند از طریق گمرک شهرستان‌های آبادان و شادگان به مقصد کشور کویت با صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل تداوم صادرات دام زنده و حفظ بازار هدف، داشتن شرایط لازم بهداشتی و سلامت دام‌هاست و ادارات دامپزشکی در این زمینه نقش اصلی را بر عهده دارند.

*واکسیناسیون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین

وی گفت: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون در جمعیت گاو و گوساله شهرستان به منظور ایمن سازی آنها و پیشگیری از بیماری لمپی اسکین پایان یافت.

عساکره اضافه کرد: این عملیات با استفاده از توان اکیپ‌های مایه کوبی بخش دولتی و مرکز مایه کوبی بخش خصوصی در سطح روستاها و مجتمع های دامپروری شهرستان به اجرا در آمد و طی آن ۷ هزار و ۶۹۲ رأس گاو و گوساله به‌طور رایگان واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان در پایان افزود: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی واگیردار و نوپدید در جمعیت گاو و گوساله‌هاست که در صورت بروز، باعث ایجاد ضررهای اقتصادی زیادی در دامپروری‌ها می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین