۳۰۰ ناشر در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان حضور می‌یابند

300 ناشر در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان حضور می‌یابند

سرپرست معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور ۳۰۰ ناشر از یکم تا هفتم تیر ۹۴ در موزه هنرهای معاصر اهواز برپا می‌شود.

سیدکریم موسوی اظهار داشت: از تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال‌های قبل این است که نگاه فروشگاهی به نمایشگاه نداریم و خانواده‌ها برداشت علمی و تخصصی از نمایشگاه خواهند داشت. در این نمایشگاه ۳۰ مؤسسه قرآنی شرکت خواهند کرد و برنامه​های بخش کودک و نوجوان را دنبال می​​کنند.

موسوی با بیان این که در نمایشگاه قرآن و عترت امسال بیش از ۳۰۰ ناشر آثار مکتوب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی قرآنی خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند اضافه کرد: همه مؤسسات نرم‌افزاری به صورت ویژه حتی اگر حضور فیزیکی نداشته باشند ولی محصولاتشان در نمایشگاه قرآن ارایه می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در این نمایشگاه بیشتر ناشران مطرح کشور امسال حضور خواهند داشت. در بخش نرم‌افزاری از کل کشور به ویژه تهران و قم شرکت‌های نرم‌افزاری حضور دارند. آخرین تولیدات قلم هوشمند قرآن و آثار قلم​کاری، معرق و آثار خطی و هنری در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد.

وی یکی از قوی‌ترین بخش‌های نمایشگاه را بخش هنری معرفی کرد و ادامه داد: ۲۰۰ تابلو نفیس که اغلب با موضوعات قرآنی هستند در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

موسوی از برگزاری چهار میزگرد علمی با همکاری و حمایت حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوزستان خبر داد و افزود: این میزگردها با موضوعات پرسش و پاسخ اعتقادی در مورد مذهب های نوظهور، بررسی مشکلات و معضلات جامعه و محفل‌هایی ویژه قرآن آموزان خردسال با حضور کارشناسان مربوطه برگزار می‌شود.

او اعلام کرد: ایستگاه‌های علمی برای پاسخگویی به سؤالات خانواده‌ها و علاقه‌مندان در زمینه احکام شرعی و شبهات نیز پیش‌بینی شده است. در بخش کودک برای خانواده‌هایی که علاقه​مند به فعالیت کودک خود در زمینه قرآنی هستند نیز کارشناسی برای پاسخگویی حضور می‌یابد.

سرپرست معاونت قرآن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: در بخش علمی و دانشجویی پیش‌بینی شده که نمایشگاهی از پایان​‌نامه‌های قرآنی و محلی برای معرفی فعالیت​های قرآنی دانشجویان استان را شاهد باشیم.

به گفته موسوی: در این نمایشگاه نزدیک به ۱۰ نهاد و سازمان به صورت ویژه به ارایه فعالیت‌ها و عملکردهای قرآنی خود خواهند پرداخت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین