مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تاکید کرد: لزوم همکاری همه دستگاه​های اجرایی در استقرار دولت الکترونیک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تاکید کرد: لزوم همکاری همه دستگاه​های اجرایی در استقرار دولت الكترونيك

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور گفت: دولت جهت کوچک و چابک​سازی، افزایش شفافیت، پاسخگویی به مراجعین و افزایش کارآمدی و اثربخشی بر اجرای این طرح تاکید بسیار دارد.

علیرضا ملکی جهان در سمینار تخصصی دولت الکترونیک که امروز، ۲۴ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی مرکز انتقال داده‌ها توسط بخش خصوصی اقدام بسیار خوبی است که اخیرا انجام و به عنوان پیشنهاد برگزیده در سازمان فناوری اطلاعات از آن استقبال شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای اجرای بسته ارتباطی و زیرساخت دولت الکترونیک به عنوان پایلوت کشوری در دستگاه​های اجرایی استان آمادگی داریم. بارها گفته شده که زیرساخت​های ما قابلیت توسعه دولت الکترونیک را ندارند اما برخلاف این حرف​ها، خوشبختانه در حال حاضر با همکاری سازمان مرکزی مراکز IT، ICT و CT در استان فعال شده است.

ملکی جهان تصریح کرد: انتقال داده​های ما با پهنای باند خیلی بالایی انجام می​شود به طوری که اکنون پهنای باند شرکت ارتباطات و زیرساخت استان ۱۶ گیگ است که ۳ گیگ آن خالی است و با توجه به اقدامات انجام گرفته درصدد هستیم تا فیبر را به درب منازل ببریم.

وی عنوان کرد: در شبکه‌های همراه اول، نیاز به کابل​های فیبری کمتر و اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است اما در شبکه ایرانسل و رایتل با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم. اگر چه در این بخش مشترکان زیادی داریم اما میزان پوشش جاده​ای و ریلی ما از این شبکه‌ها در حد پایین است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه اپراتورهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سراسر استان محقق می​شود تا بتوانیم از فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.

ملکی جهان گفت: یکی از کارهای مهم و مورد توجه دولت الکترونیک، رساندن اینترنت به روستاها است که متاسفانه خوزستان در این بخش خیلی عقب است. در حال حاضر ۶۸ درصد مردم روستاهای ما تلفن ثابت دارند اما از اینترنت بهره​مند نیستند.

وی اظهار کرد: بنابراین تمام روستاها به اینترنت مجهز خواهند شد و تجهیزات مورد نیاز این کار تامین شده است که از مردادماه استارت کار زده و تا پایان امسال ۹۰ درصد روستاهای استان از تلفن و اینترنت بهره‌مند می​شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به عملکرد استان در بخش ICI در سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه رتبه خوزستان در این بخش ارتقا یافت و از جایگاه ۲۲ کشوری به ۱۶ رسیدیم. با توجه به اطلاعات احصاء شده خوزستان امسال به جایگاه ۱۰ خواهد رسید و ارتقای رتبه استان نشان​ دهنده فعالیت بسیار خوب در بخش ICI است.

ملکی جهان عنوان کرد: از آنجایی که دولت با الکترونیکی شدن به دنبال یکپارچه​سازی است، باید اینترنت به دورترین نقطه شهرها و روستاها برسد. حذف مراجعات چهره به چهره از اهداف دولت الکترونیک است. به طور نمونه اتوماسیون اداری یکی از مزاحمات​های دولت الکترونیک است که باید برداشته شود و سیستم یکپارچه​ای جایگزین آن شود تا به جای سازمان محوری شاهد خدمت محوری باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه​های اجرایی در برابر دولت الکترونیک مقاومت می​کنند و حاضر به تغییر سیستم کار خود نیستند در حالی که باید همه این دستگاه​ها تابع اجرا و استقرار دولت الکترونیک باشند و در یک چارچوب استاندارد، مشترک و بدون موازی کاری پیش بروند.

ملکی جهان خاطرنشان کرد: ۳ ماه از تشکیل کارگروه دولت الکترونیک می​گذرد اما دستگاه​های دولتی تاکنون اقدامی جهت احصاء اطلاعات خود به کارگروه نکرده​اند. ۱۴۰۰ خدمت در ۱۴ خوشه در اقدامات اولیه دولت الکترونیک دیده شده است که تمام اطلاعات، مراحل مختلف زندگی و کلیه فرآیندها از بدو تولد تا مرگ در آن ثبت خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین