مقتدایی: نباید حاشیه نشینی به مرکز شهر تعمیم یابد

مقتدايي: نبايد حاشيه نشيني به مركز شهر تعميم یابد

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم انجام اقدامات کوتاه مدت برای حل گره های ترافیکی در همه شهرستانها، گفت: همه ما تئوریسینهای خوبی هستیم ولی حرفهای زیبا و تصمیمات خوب باید از قالب شعار خارج شده و عملیاتی شوند. عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای ترافیک استان که امروز (۳۱ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر مباحث مطرح شده پیرامون توسعه پایدار در استان عملیاتی می شد، تحول عظیمی در استان ایجاد می شد. به همین منظور در عملیاتی کردن آن به گونه ای رفتار شد که زمان از دست رفته نداشته باشیم و پس از تصویب، در حضور آقای جهانگیری ردیف برای توسعه پایدار استان مشخص شد.

وی ادامه داد: در بحث راه ها و مسایل ترافیکی نیز همه نهادها و دستگاهها در تعامل با یکدیگر باید عملیاتی اقدام کنند. چون هر تعهدی که وزارت راه در این زمینه داده باشد در برنامه قرار می گیرد و در بودجه ۹۵ دارای ردیف خواهد شد. بنابراین تا قبل از شهریور ماه، همه نهادهای خدماتی و امدادی، انتظامی و دستگاه های مرتبط با این موضوع باید تمام اقدامات لازم جهت ساماندهی مساله راهها و مباحث ترافیکی شهرها را مشخص کنند. استاندار خوزستان عنوان کرد: شهرهایی چون دزفول، اهواز، ماهشهر و آبادان از شهرهای پرترافیک استان هستند. البته گره ترافیکی این نیست که فرمانداری یا شهرداری اعلام کند بلکه از نظر علمی باید راهنمایی و رانندگی متولی تعیین نقاط پرترافیک و گرههای ترافیکی باشد.

مقتدایی با اشاره به اینکه نبود پارکینگ عمومی یکی از علل ایجاد گره ترافیکی است، گفت: اموال دولتی و غیره بیت المال هستند که این حق را داریم در ساعات غیراداری از فضای آن در جهت پارکینگ استفاده کنیم. بنابراین پس از مشخص شدن نقاط ترافیکی در همه شهرهای استان، فرماندار در جلسه نهادها، دستگاههای مرتبط با این موضوع را دعوت و برای انجام اقدامات عملیاتی تصمیم گیری کنند. این تعامل برای آن است که شخصی بخشنامه نکند که این اموال بیت المال است و نمی توان از آنها استفاده کرد. شهرداریها و شوراهای شهر نیز نقاطی که از آنها امکان استفاده به عنوان پارکینگ وجود دارد، را مشخص کنند.

وی درباره مجتمع های پزشکی در محدوده هایی مانند کیانپارس نیز اظهار کرد: نباید حاشیه نشینی را به مرکز شهر تعمیم دهیم لذا لازم است ترافیک در این نقاط به صورت مناسبی هدایت شود. به طور نمونه وقتی بیمار به مرکز درمانی یا مجتمع پزشکی مراجعه می کند، پس از پیاده کردن بیمار خود باید خودرو را از آن نقطه جابجا کند تا ترافیک به نقاط دیگر هدایت شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین