افشارنیا خبر داد: رأی پرونده عاملان شهادت مأموران حمیدیه به‌زودی صادر می‌شود

 افشارنیا خبر داد: رأی پرونده عاملان شهادت مأموران حمیدیه به‌زودی صادر می‌شود

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: رأی پرونده عاملان شهادت مأموران نیروی انتظامی در شهرستان حمیدیه به‌زودی صادر می‌شود.
فرهاد افشارنیا در دیدار مسئولان قضایی دادگستری استان خوزستان و مدیران ادارات تابع دستگاه قضایی در استان با آیت‌الله جزایری امام‌جمعه شهرستان اهواز که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ استعدادها و ظرفیت‌هایی که دارد، از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است که همین فرصت‌ها بعضاً می‌تواند تبدیل به تهدید شود.
وی گفت: معاندان و دشمنان نظام در بیرون و بعضاً در داخل کشور می‌خواهند مردم را نسبت به خدمات دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور بی‌اعتماد کنند. به‌رغم همه این مشکلات، با تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی، امنیت مطلوبی در استان برقرار است. افشارنیا ادامه داد: آخرین حادثه‌ای که امنیت استان را مخدوش کرد مربوط به حمیدیه است که از سوی فریب‌خوردگان و اراذل‌ و اوباش رقم خورد و در کمتر از ۲۰ روز از تاریخ وقوع حادثه با همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و بازپرسان پرونده، متهمان شناسایی و دستگیر شدند که امیدواریم ظرف روزهای آینده به سرانجام برسد.

رییس‌کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی خوبی در استان برقرار است، تصریح کرد: با هوشیاری مأموران امنیتی استان، افرادی که به دنبال راه انداختن حادثه مشابهی در شهرستان آبادان بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

افشارنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته دادگستری مرکز استان در مقابله با جرم سرقت، اظهار داشت: در این خصوص شعب ویژه‌ای در سه نقطه از شهرستان اهواز راه‌اندازی شده است تا دسترسی مردم به این شعب آسان‌تر باشد.

وی ادامه داد: در وقوع جرم سرقت عوامل زمینه‌ساز متعددی از جمله معیشت و اقتصاد، کاهش درآمد سرانه مردم و نبود شغل پایدار مؤثر است که تلاش بر این بوده است تا با تدوین اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم، آن را به حداقل برسانیم.

مقام عالی قضایی در استان خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری استان، بیان داشت: در زمینه مقابله با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی در استان اقدام قابل‌توجهی صورت گرفته است تا جایی که می‌توان ادعا کرد که هم‌اکنون تغییر کاربری اراضی در شهرستان‌های دزفول، شوشتر و شوش به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: اقدامات پزشکی قانونی در کشف جرائم با وجود پیچیدگی روزافزون و رشد آنها، صدور اسناد تک‌برگی در طرح کاداستر توسط اداره ثبت‌اسناد استان، اقدامات اداره کل تعزیرات استان در مقابله با قاچاق، گران‌فروشی و …، بازرسی‌های مؤثر اداره کل بازرسی استان از ادارات و سازمان‌های مختلف، اقدامات شایسته اداره کل زندان‌های استان در زمینه تعلیم و تربیت زندانیان و نقش مؤثر سازمان نیروهای مسلح و دادسرای ویژه روحانیت در تأمین سلامت نظام همگی جای تقدیر دارد.

افشارنیا با اشاره به کاهش زمان اطاله دادرسی طی سال‌های اخیر، گفت: حجم بالای ورود پرونده به دستگاه قضایی استان و رسیدگی به آن ها در کمترین زمان ممکن در حالی صورت می‌گیرد که به لحاظ کمبود اعتبارات و بودجه، ۶۲ درصد از پست‌های سازمانی اداری و ۴۷ درصد از پست‌های قضایی دادگستری استان بلاتصدی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین