معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد ؛ رفع مشکل ۴۶۲ دستگاه ترانسفورماتور در شهرستان اهواز

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد ؛ رفع مشکل 462 دستگاه ترانسفورماتور در شهرستان اهواز

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز از رفع مشکل ۴۶۲ دستگاه ترانسفورماتور در این شهرستان خبر داد.

عبدالکریم سرداری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۶۲ دستگاه ترانسفورماتور این شهرستان که دارای روغن‌ریزی شدید بوده‌اند شناسایی و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در تابستان ۹۴ نسبت به اورهال آنها در کارگاه ترانس و رفع عیب روغن ریزی آنها اقدام شد.

وی اضافه کرد: شرایط نامناسب آب هوایی و گرمای شدید هوا در شهرستان اهواز در طول تابستان اثرات نامطلوبی بر تجهیزات شبکه به‌ ویژه ترانسفورماتورها می‌گذارد لذا ضروری است با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به اصلاح ترانسفورماتورهای معیوب که مهمترین تجهیزات شبکه نیز هستند، اقدام شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز در ادامه گفت: مطابق بررسی به‌ عمل آمده یکی از عوامل اساسی در ترانس سوزی‌های شبکه در طول دوره گرم سال مشکلات روغن ریزی ترانس‌ها بوده که با نشتی روغن از ترانس موجب کاهش خاصیت عایقی و خنک کنندگی ترانس و در نتیجه سوختن سیم پیچ و آسیب دیدن ترانس می‌شود.

سرداری خاطرنشان کرد: بدین منظور گروه‌های بهره برداری این شرکت در مناطق هشتگانه شهرستان‌های اهواز، حمیدیه و باوی طی برنامه‌ای مدون و سالانه در تابستان نسبت به بازدید و شناسایی ترانس‌های روغن ریزی با شدت کم و زیاد اقدام می‌کنند و در طول دوره سرد و معتدل سال که امکان اورهال و تعمیرات پیشگیرانه در شبکه برق مهیا است، گروه‌های عملیاتی ترانس‌های روغن ریزی شبکه را به کارگاه مجهز ترانسفورماتور شرکت ارسال و نسبت به رفع عیب روغن ریزی، تعویض تجهیزات معیوب ترانس، تصفیه و تست روغن ترانس و رنگ آمیزی کامل بدنه ترانس اقدام کرده و پس از اورهال کامل، مجددا در محل قبلی در شبکه نصب می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۶۲ دستگاه ترانسفورماتور شبکه که با مشکل روغن ریزی مواجه بودند برای جلوگیری از بروز مشکلات در تابستان ۹۴ با فعالیت واحد بهره برداری مناطق هشتگانه شرکت جمع‌آوری و پس از اورهال و رفع عیب آنها در کار گاه نسبت به نصب مجدد بر شبکه اقدام شده است.

سرداری در خصوص تاثیر رفع عیب ترانس‌های روغن ریزی عنوان کرد: اصلاح و رفع عیب ترانس‌های روغن ریزی شبکه موجب بهبود پایداری شبکه، حفظ و نگهداری این تجهیز گران قیمت و کاهش حوادث اتفاقاتی شبکه در طول تابستان گشته که در نهایت موجب رضایتمندی مردم می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین