مدیرکل امور مالیاتی خوزستان: افزایش حداقلی مالیات رویکرد اصلی توافق مالیاتی خوزستان با اصناف است

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان: افزایش حداقلی مالیات رویکرد اصلی توافق مالیاتی خوزستان با اصناف است

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: افزایش حداقلی مالیات رویکرد اصلی توافق مالیاتی خوزستان با اصناف است.

محسن کاویانی ضمن تبریک روز ملی اصناف به فعالان اقتصادی، اتحادیه‌ها و اصناف کشور و تقدیر از ارتباط سازنده و موثر آنها با سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: رویکرد اصلی توافق مالیاتی با اصناف، افزایش حداقلی مالیات است.

وی همچنین عنوان کرد: اصناف یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های کشور هستند که در دو سده اخیر نقش بی‌بدیلی را در اقتصاد کشور ایفا کرده و از زمان جنبش تنباکو نمی‌توان نقش آنها را در عرصه اقتصاد ایران نادیده گرفت و انکار کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ضمن اشاره به توافق هفته گذشته اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: مبنای وزارت اقتصاد دسته بندی اصناف به دو دسته شامل دسته اول افزایش مالیات ۲۰ درصدی و دسته دوم افزایش مالیات ۲۵ درصدی بود که پس از برگزاری چهار جلسه فشرده بین اصناف و سازمان امور مالیاتی بر اساس توافق نهایی، اصناف به سه گروه تقسیم شدند و افزایش مالیات به ترتیب شامل ۸، ۱۲ و ۱۸ درصد تعیین شد.

کاویانی ادامه داد: بر همین اساس بیش از ۵۰ درصد صنوف سراسر کشور مشمول کمترین میزان یعنی افزایش هشت درصدی مالیات شدند، بدین ترتیب این توافق منجر به حمایت از صنوف ضعیف شده است و رویکرد اصلی توافق سازمان امور مالیاتی کشور با اصناف افزایش حداقلی مالیات برای صنوف ضعیف و افزایش منطقی و معقول برای دیگر اصناف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی می‌توانند جهت آگاهی از آخرین بخشنامه‌ها اخبار و دستورالعمل‌های مالیاتی به نشانی اینترنتی www.tax.gov.ir مراجعه کرده و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و سوالات خود را از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ و تلفن گویای ۳۳۳۳۷۷۵۵ به طور مستقیم با مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در میان بگذارند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین