انتقاد نماینده مردم اهواز از واگذاری حفاری چاه‌ها به غیرایرانی‌ها

انتقاد نماینده مردم اهواز از واگذاری حفاری چاه‌ها به غیرایرانی‌ها

نماینده مردم اهواز گفت: سپردن فعالیت‌های حفاری در نفت به شرکت‌ها و نیروهای خارجی از جمله چینی‌ها و هندی‌ها نوعی بی‌سلیقگی از سوی وزارت نفت است.
سید شکر خدا موسوی اظهار کرد: با توجه به بیکاری قشر عظیمی از نیروهای داخلی در صنعت حفاری، واگذار کردن امور حفاری توسط وزارت نفت به نیروهای خارجی مانند چینی‌ها و هندی‌ها امری مورد انتقاد است که سبب شده جمعی از نمایندگان در این خصوص به رئیس‌جمهور هشدار بدهند.
وی افزود: واگذاری امور داخلی صنعت حفاری که توسط نیروها و کارگران ایرانی هم امکان‌پذیر است؛ نوعی ایرانی زدایی به‌حساب می‌آید که سعی شده عواقب و پیشنهاد مقابله با آن در نامه‌ای به رئیس‌جمهور انتقال داده شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: فعالیت ۱۶ دکل از دکل‌های صنعت حفاری آب‌های داخلی که تعداد آنها بیش از ۲۲ دکل است، به دست نیروهای چینی و هندی سپرده‌شده درحالی‌که تعداد بسیاری از کارگران و شرکت‌های حفاری در ایران، بیکار بوده و استفاده از نیروهای داخلی می‌تواند علاوه بر فراهم آوری فرصت اشتغال، به بهتر شدن اقتصاد کشور و در نتیجه آن زندگی مردم نقش مهمی داشته باشد.
موسوی ادامه داد: متأسفانه وزارت نفت بهره‌گیری از کار و سرمایه ایرانی که می‌تواند یکی از گام‌های مؤثر در توجه به امر اقتصاد مقاومتی باشد را نادیده گرفته است که در صورت ادامه این روند توسط این وزارت و نادیده گرفتن هشدار نمایندگان در این خصوص، سبب توافق جمعی از نمایندگان برای استیضاح زنگنه خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین