حق‌شناس: آتش‌سوزی مدفن زباله‌های اهواز روز سوم خاموش شد

 حق‌شناس: آتش‌سوزی مدفن زباله‌های اهواز روز سوم خاموش شد

با وجود اینکه برخی مدیران شهرداری از تداوم آتش‌سوزی در مدفن زباله‌های اهواز خبر داده‌اند ولی مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی اعلام کرد که این آتش‌سوزی همان سه روز اول مهار شده است.
مقصود حق‌شناس اظهار کرد: ظهر روز گذشته، معاون عملیات آتش‌نشانی اهواز از منطقه دفع زباله صفیره بازدید داشت و اعلام کرد که در آن مکان هیچ آتش‌سوزی خاصی وجود ندارد.
وی افزود: آتش‌سوزی صفیره در همان سه روز اول مهار شده و در حال حاضر هیچ‌کدام از نیروهای آتش‌نشانی در این محل حضور ندارند.مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: هم‌اکنون در این منطقه تنها دودهای حاصل از کندسوزی زباله‌ها وجود دارد که آن‌هم به‌وسیله گریدر و لودرهای شهرداری در حال دفع است.
این در حالی است که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: آتش‌سوزی مدفن پسماند اهواز تا سه روز آینده خاموش می‌شود. امین طالقانی روز گذشته اعلام کرد: وضعیت آتش‌سوزی در محل دفع پسماند صفیره در کنترل بوده و این حریق تا سه روز آینده خاموش می‌شود. در این روز نیز ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات مهار آتش در حال خاموش کردن آتش هستند.
طالقانی افزود: روزانه ۷۵۰ تن پسماند به محل دفع وارد می‌شود، این در حالی است که مقدار زیادی پسماندهای صنعتی مختلف نیز به آن اضافه می‌شود.
وی وسعت حریق را هفت هکتار در سطح یکی از سلول‌های دفن زباله، عنوان کرد و گفت: دلیل آتش‌سوزی ۷۰ تن پسماند یکی از ادارات بود که مواد محترقه و قابل اشتعال همراه آن بود.
کارخانه کمپوست نیز در این سایت پیش‌بینی‌شده بود تا زباله‌های تر را به کود آلی تبدیل کند اما این کارخانه نیز راه‌اندازی نشد و هم‌اکنون زباله‌های تر و خشک در سلول‌ها دفن می‌شوند که باعث کاهش عمر هر سلول می‌شود.

درباره نویسنده

7506مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین