مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد؛ افزایش ۳٫۷ درصدی پیک شبکه برق خوزستان در تابستان ۹۴

مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد؛ افزایش 3.7 درصدی پیک شبکه برق خوزستان در تابستان 94

مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۳٫۷ درصدی پیک شبکه برق خوزستان در تابستان نسبت به سال گذشته خبر داد.
دومین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق منطقه‌ای خوزستان در سال جاری پیش از ظهر امروز برگزار شد.
در این جلسه، مدیر دفتر مدیریت انرژی این شرکت ضمن بیان وضعیت شبکه و رشد شدید مصرف برق به دلیل افزایش دما، راه‌حل‌های موجود را جهت مدیریت مصرف این انرژی مورد تاکید قرار داد. محسن ارفاق افزود: پیک شبکه خوزستان در تابستان سال ۹۳ رقم ۷ هزار و ۸۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال ۹۲ حدود ۲٫۳ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ با رشد ۳٫۷ درصدی به رقم حدود ۷ هزار و ۳۵۰ مگاوات برسد که امید است با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف برق توسط صنایع و مردم استان شاهد کاهش بار در ساعات اوج مصرف باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت نصب شده در خوزستان بیش از ۱۲ هزار مگاوات است که نسبت به تعداد مشترکان رقم بسیار بالایی است که این آمار نشان می‌دهد به ازای هر مشترک ۷ کیلووات قدرت نصب شده در خوزستان وجود دارد.

ارفاق با بیان اینکه در استان خوزستان زمینه‌های خوبی برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر وجود دارد خاطرنشان کرد: این شرکت جهت گسترش فرهنگ استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، پروژه‌هایی نظیر احداث نیروگاه بادی پایلوت ۶۶۰ کیلوواتی ماهشهر، روشنایی خورشیدی محوطه ستاد شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، ساختمان معاونت بهره‌برداری، محوطه پست برق دانشگاه شهید چمران اهواز و محوطه پست برق آزادشهر اهواز را به اجرا و بهره‌برداری رسانیده است.

در این جلسه، طرح‌های مشارکت صنایع در کاهش پیک شامل طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع تشریح و مقرر شد مجدداً از مدیران عامل صنایع بزرگ استان جهت همکاری در کاهش پیک مصرف دعوت به عمل آید.

در ادامه، راه‌حل‌های فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با همکاری دفتر مدیریت انرژی و روابط عمومی و دفتر مشاور بانوان شرکت اقدامات فرهنگی در سطح ادارات و رسانه‌های استان به منظور مدیریت صرفه جویی برق صورت گیرد.

همچنین به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سیستم روشنایی ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با همکاری شرکت سابا سیستم روشنایی قبلی، جمع‌آوری شده و لامپ‌های مهتابی LED جایگزین شد.

در ضمن، لامپ‌های LED نصب شده دارای مصرف برق ۱۸ وات یعنی کمتر از نصف مصرف برق لامپ‌های فلورسنت قدیمی و عمر سه برابری نسبت به لامپ های فلورسنت و تولید حرارت ناچیز بوده و میزان صرفه جویی ناشی از نصب اینگونه لامپ ها در ساختمان‌های شماره یک و دو برق شرکت منطقه‌ای خوزستان حدود ۸ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین