معاون بهره‌برداری آبفای خوزستان: ۵۵ درصد آب خوزستان از منابع سطحی تامین می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خوزستان گفت: آب ۵۵ درصد شهرهای استان از طریق منابع آبی سطحی تامین می‌شود.
محسن درفشان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت بهره‌برداری شرکت آبفای استان اظهار کرد: خوزستان با توجه به اینکه بیشترین منابع آبی را در کشور دارد ۵۵ درصد آب شهرهای آن از طریق منابع سطحی و ۴۵ درصد از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.
وی افزود: خوزستان یکی از استان‌های خاص است که تامین و توزیع آب در آن متنوع و دارای شاخص‌های خاص است و کار در خوزستان به همین سبب بسیار سخت بوده زیرا شرایط توپوگرافیکی ویژه‌ای دارد.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خوزستان ادامه داد: یک میلیون و ۵ هزار مترمکعب آب در خوزستان تولید و به ۶۲۰ هزار مشترک آب تحویل داده می‌شود که امروزه موضوعی که مورد توجه مردم قرار دارد، افت فشار و کیفیت آب شرب است.
درفشان با اشاره به اینکه در طرح آبرسانی غدیر، آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و کل منطقه دشت آزادگان تامین می‌شود گفت: منبع اصلی تامین آب شوشتر، دز است که شرایط عادی ای.سی آن، ۵۰۰ است.
وی عنوان کرد: در فاز ابتدایی طرح‌های آبرسانی برداشت آب، هزینه‌بر و زمان‌بر است و بهره‌برداری غدیر ابتدا از آبادان و سپس خرمشهر بهره صورت گرفت.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اینکه میزان آب دریافتی در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان ۷۰ هزار متر مکعب از طرح آبرسانی غدیر است افزود: آبادان در ابتدای خردادماه همین امسال، ۳۵ هزار مترمکعب از طرح غدیر آب دریافت می‌کرد که با افتتاح تصفیه‌خانه اخیر به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسید. درفشان در پایان گفت: سهم آبادان در ابتدای طرح غدیر ۴۰ درصد بود که اکنون به ۸۰ درصد رسیده و مابقی آب از بهمنشیر تامین می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین