معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد؛ قطع آب و جریمه مشترکین پرمصرف آب در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد؛ قطع آب و جریمه مشترکین پرمصرف آب در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مشترکینی که بالای الگوی مصرف از آب استفاده می‌کنند، آب مصرفیشان قطع و با اعمال تعرفه‌های جدید جریمه می‌شوند.
محسن درفشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر احتمال جیره‌بندی آب در ۵۷ شهر استان خوزستان وجود ندارد، اما این مسئله نیازمند کمک و حمایت مردم است؛ چرا که با توجه به شرایط بارندگی و قرار گرفتن در فصل تابستان، مدیریت وضعیت آبی بدون حمایت مردم و سایر دستگاه‌های دولتی میسر نیست.

وی افزود: اگر اتفاقی هم در شبکه رخ دهد به دلیل شکستگی‌های خطوط لوله است که به قدمت و فرسودگی آن بر می‌گردد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه صرفه جویی یعنی استفاده مؤثر از آب از مردم درخواست کرد، برای جلوگیری از فشار بیش از حد به منابع آبی که تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت باید صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب در اولویت قرار گیرد.

درفشان در ادامه تاکید کرد: هم اینک ۶ شهر در این استان با تنش آبی مواجه‌اند اما با این وجود جیره بندی آب صورت نمی‌گیرد.

وی، این شهرها را شامل لالی، سالند، حسنیه، ایذه، آغاجاری و صیدون اعلام کرد و افزود: این تنش از حیث کمی است و از نظر کیفی مشکلی در تامین آب آشامیدنی این شهرها وجود ندارد.

درفشان، علت این تنش آبی را خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارش‌ها در استان خوزستان و استان‌های بالا دست اعلام کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب بهترین راه مقابله با این تنش آبی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه مردم استان خوزستان طی سال‌های خشکسالی نیز با همکاری با این شرکت نسبت به مصرف آب صرفه جویی داشته‌اند، میزان مصرف آب توسط مشترکین در سه ماهه اول سال جاری را ۱۰۰ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته که با توجه به رشد جمعیت و گسترش شهرهای زیرپوشش رقم بسیار مناسبی است.

وی اضافه کرد: ۵۷ شهر در استان زیرپوشش خدمات آبفای خوزستان قرار دارد که ۵۵ درصد آب آشامیدنی این شهرها با برداشت از منابع آب‌های سطحی و مابقی از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز در خوزستان گفت: ۶۲۰ هزار مشترک در بخش های مختلف از این میزان تولید بهره مند هستند.

درفشان اضافه کرد: ظرفیت تهدید از نظر منابع آبی در این استان پایین است و با وجود قیمت تمام شده ۹ هزار ریال برای هر متر مکعب، آب با نرخ ۳ هزار و ۳۱۱ریال در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: آب در سراسر کشور و به‌ویژه خوزستان یک کالای زیان‌ده است و آب تولیدی به قیمت بسیار پایینی در اختیار مشترکان این استان قرار می‌گیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین