ایدنی خبر داد: آماده‌سازی زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی

ایدنی خبر داد: آماده‌سازی زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در طرح تحول سلامت، گفت: آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهر می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند.

دکتر اسماعیل ایدنی اظهار کرد: طرح تحول سلامت دارای دو بعد درمان و بهداشت است. ارایه خدمات دندانپزشکی در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد و رویکرد در حوزه بهداشت، پیشگیرانه است. چنانچه خدمات درمانی در این حوزه انجام شود به عنوان خدمات جانبی قلمداد می​شود و هدف اصلی این است که در این حوزه، کودکان و کسانی که در معرض آسیب​های دندانی هستند، این خدمات را دریافت کنند. وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دهان و دندان، طرح جامعی است. در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برنامه​ریزی​ها بر این مبنا است که کلینیک ویژه دانشگاه توسعه یابد و در حال حاضر در بیمارستان سینا یک مرکز بسیار مجهز دندانپزشکی آماده بهره​برداری است. علاوه بر آن کلینیک ویژه دانشگاه واقع در میدان دانشگاه، مجاور پل پنجم خدمات دندانپزشکی به شهروندان ارائه می​دهد.

ایدنی ادامه داد: همچنین بناست زمینه​ای فراهم شود تا کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نوبت عصر، به عنوان یک کلینیک ویژه خدمات دندانپزشکی ارائه دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز درباره چگونگی کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در این حوزه از نظر نیروی انسانی متخصص مشکل نداریم و آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهر می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند.

ایدنی گفت: کلینیک​های دندانپزشکی دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع​رسانی مناسب در خصوص فعالیت این کلینیک​ها در جامعه صورت گیرد و مراجعه مردم به مراکز دانشگاهی باید افزایش یابد. با اینکه این مراکز فعال هستند اما مراجعه در حد مطلوب نیست.

وی درباره ماندگاری طرح تحول نظام سلامت نیز عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت دارای ردیف​های دائمی است و بودجه اضافه​ای برای آن تعیین نشده است. حتی در دولت قبلی نیز جز هدفمندی یارانه​ها بوده و هدف​گذاری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز گفت: برخلاف تصور خیلی از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزینه​بر نبوده است. در حقیقت این طرح، تاکید مجدد بر تکالیف و وظایف ذاتی بیمارستان​ها است.

وی تصریح کرد: در خدمات بیمارستان​های دولتی، بیماری که به بیمارستان مراجعه می​کند باید ۹۰ درصد هزینه را بیمه​ها و تنها ۱۰ درصد را خود پرداخت کند ولی به دلایل متعدد تعهدات سازمان​های بیمه​گر در قبال خدمات ارایه شده درمانی کاهش پیدا کرد، یعنی بیمه بسیاری از خدمات را تحت پوشش قرار نمی​داد که در طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان​های دولتی به انجام وظیفه ذاتی خود در این زمینه بازگشتند و بیمار بیشتر از ۱۰ درصد هزینه درمان پرداخت نمی​کند. البته اکنون میزان پرداخت از جیب مردم در بیمارستان دولتی اکنون به ۶ درصد کاهش یافته است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین