نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی: تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند دغدغه مردم است

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی: تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند دغدغه مردم است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، دغدغه‌ مردم استان خوزستان به‌ ویژه آبادان و خرمشهر است.
سیدحسین دهدشتی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه مردم آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع مناطق آزاد کشور به‌طور کلی به دلیل قوانینی که وجود دارد، مناطق آزاد عملا یک سیستم غیرقابل نظارت و غیر پاسخگو هستند به همین دلیل یک معضل عمده در مناطق آزاد کشور است که طبیعتا منطقه آزاد اروند نیز یکی از بحث‌ها است.

وی سیستم غیرقابل نظارت و غیرپاسخگو بودن مناطق آزاد را علت مشکلات و تخلفات مالی در دولت‌های مختلف عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد در دوره‌های مختلف، یک چیزی به‌عنوان حیاط خلوت مطرح بوده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: اوایل سال ۹۳ با توجه به اینکه مناطق آزاد این معضلات را دارند، طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد را مطرح کردیم و با برخی نماینده‌ها که در مناطق آزاد بودند با توجه به دغدغه‌ای که داشتند این طرح را پیگیری کردیم.

دهدشتی با بیان اینکه در هر زمان که تحقیق و تفحص انجام می‌شود جلساتی را مجلس تشکیل می‌دهد، توضیح داد: موضوع تحقیق و تفحص مطرح شد و به نتیجه نرسیدیم .

وی تصریح کرد: در این مدت نیز چهار جلسه با اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد. سه جلسه عمومی و یک جلسه اختصاصی بود که به همراه نماینده‌های دیگر دغدغه‌ و پیشنهاداتی که داشتیم را مطرح کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با دوستان نشست‌های زیادی داشتیم. حتی پیشنهاداتی برای توسعه منطقه ارائه دادیم و حدود یک سال صبر کردیم که اتفاقاتی رخ دهد که متاسفانه اتفاق مطلوبی رخ نداد.

وی گفت: یک سال تعامل کردیم حتی با بخش‌های دولتی که سرمایه‌گذاری کردند صحبت کردیم ولی دیدیم اتفاقی رخ نداد و جز دغدغه و نگرانی چیزی برای ما نداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات کلان خود اظهار کرد: مکاتبات کلانی را انجام دادیم و اعلام کردیم منطقه آزاد یکسری اهداف و امتیازات دارد که مردم باید از آن بهره‌مند شوند اما ناچارا این اتفاق نیافتاد.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی به‌طور سالیانه اقدامات نظارتی خود را ارائه می‌دهد. در گزارش سال سوم مجلس از تاریخ هفتم خرداد ۹۳ تا پانزدهم اردیبهشت ۹۴ فقط در موردتحقیق و تفحص ۶۶ مورد به مجلس پیشنهاد شد. از ۶۶ مورد، ۴۲ مورد به کمیسیون‌ها ارجاع داده‌شده و ۲۴ مورد آن مانده است. حالا می‌توان گفت در همین یک سال گزارش پنج تحقیق تفحص خوانده شد که از سال‌های قبل بوده است. از سال قبل پیشنهادشده بود روال آن طی شده بود و نهایتا در سال جاری گزارش آن خوانده شد.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم مهم‌ترین موضوع مناطق آزاد جذب سرمایه‌گذار و نهایتا توسعه منطقه و اشتغال است. امید است در این راستا خدمت کنیم .

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین