جلیلی: تیم مذاکره‌کننده برای کاهش تنش‌ها و تهدیدات تلاش می‌کنند

جلیلی: تیم مذاکره‌کننده برای کاهش تنش‌ها و تهدیدات تلاش می‌کنند

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت که با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده در طول دوره مذاکرات این روند همچنان به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد.
اسماعیل جلیلی اظهارکرد: روند مذاکرات هسته‌ای پیام شفافی را از سمت جمهوری اسلامی ایران به نظام بین‌الملل داشت. بدین معنا که ما در یک فضای مناسب و پای میز مذاکره دیدگاه‌ها و نظرات خود را در عرصه سیاسی و بین‌المللی ارائه کردیم و آنچه روشن شد این بود که ایران هیچ گاه کاری خلاف معاهدات بین‌المللی اقدامی انجام نداده است.
وی افزود: ایران با عملکرد شفاف خود نشان داد که تمامی ادعاهای واهی مجموعه ۱+۵ و به عبارتی نگرانی جهانی که قدرت‌های بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بودند، بیهوده بوده است. نه ادعای آن‌ها در بحث تسلیحات هسته‌ای درست بود، نه ادعای عملکرد غیر شفاف ایران واقعیت داشت و نه آنچه گفته می‌شد که ایران تهدیدی برای آینده کشورهای خاورمیانه است. بنابراین مذاکرات این فرصت را ایجاد کرد که ایران به صورت شفاف آخرین مواضع خود را در فضای سیاسی ارائه کند و این رویکرد منجر به این شد که نوعی اعتمادسازی بین کشورهای ناظر و ایران اتفاق بیفتد.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی روند مذاکرات در شرایط جدید به نفع جمهوری اسلامی رقم خورد گروه ۱+۵ هم تلاش کرد به نوعی با فرصت‌طلبی و زیاده‌خواهی شرایط را مجددا دچار ابهام کند و در فضای عمومی مثبتی که برای ایران مهیا شده بود اختلال ایجاد کند ولی خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده در طول دوره مذاکرات این روند همچنان به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد.
جلیلی یادآور شد: امیدوارم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند شاهد باشیم که رویکرد توافق نهایی به سمت تامین منافع کشور باشد و نهایتا به یک توافق خوب منجر شود.
این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به تیم مذاکره کننده وجود دارد گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هم مورد تائید و هم مورد حمایت هستند و به دنبال تلاش برای کاهش تنش‌ها و تهدیدات ناشی از فشار کشورهای فرصت طلب علیه ما هستند و در عین حال حافظ دستاوردهای نظام در حوزه دانش هسته‌ای تلقی می‌شوند تا ان شاء الله چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری هسته‌ای به نمایش بگذارند.
جلیلی با تاکید بر لزوم پیگیری اقتصاد مقاومتی نیز افزود:‌ هر چند اقتصاد مقاومتی پاسخی به مجموعه نوسانات و تهدیدات هایی بود که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته ولی به عنوان یک مدل می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید ملی منجر شود. اساسا اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌های کشور را برای پایداری اقتصاد در مقابل نوسانات و شوک های احتمالی در آینده فارغ از این که توافق به چه نتیجه ای منجر شود، مقاوم می‌کند.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خاطرنشان‌کرد: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی این نیست که اگر تحریم باشیم بر آن تمرکز می‌کنیم و اگر توافق حاصل شود از آن فاصله می‌گیریم زیرا حتی اگر توافق صورت گیرد در نظام بین‌الملل همواره تهدیدات،‌ نوسانات و شوک‌های ناشی از تصمیمات کشورهای بزرگ وجود دارد و تاکید بر اقتصاد مقاومتی به پایدار کردن اقتصاد و پابرجا ماندن در مقابل شوک‌ها و نوسانات و تهدیداتی که می‌تواند در آینده تحمیل شود، ضروری خواهد بود

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین