آشفته بازاری به نام ساخت و ساز شهری

آشفته بازاری به نام ساخت و ساز شهری

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: نظام ساخت و ساز شهری، آشفته‌ بازاری است که هیچ ارگانی در این بخش وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.
مراد علی واهبی اظهار کرد: ​یکی از دلایل آشفتگی در ساخت و ساز شهری در استان نبود نظارت و عدم مداخله شهرداری​ها در این بخش است. وی افزود: همچنین اداره​ کل استاندارد به صورت مرحله‌ای نظارت می‌کند و این مساله موجب شده است که کارخانه​های تولید مواد اولیه ساختمانی، در بسیاری از موارد تخلف کنند.
واهبی تصریح کرد: ادارات فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز باید در گود باشند و به سایر ارگان​ها کمک کنند تا با انجام اقداماتی از تخلفات ساختمانی جلوگیری شود اما متاسفانه مشکلات مالی و مدیریتی موجب شده است که آن‌ها نتوانند به خوبی در زمینه بهبود وضعیت و نظارت بهتر در این بخش فعالیت کنند.
وی عنوان کرد:​ تخلفات ساختمانی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که یکسری از این تخلفات درباره​ نحوه و کیفیت ساخت و ساز است و در این زمینه شاهد هستیم که مالکین و سازندگان از مجریان دارای تخصص و مهارت استفاده نمی​کنند.
واهبی بیان کرد:​ عدم استفاده از مصالح استاندارد و استفاده از کارگران بدون گواهینامه مهارتی موجب کاهش ایمنی ساختمان​ها می‌شود که این مساله یکی ​دیگر از تخلفات در بخش ساختمان سازی استان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عدم رعایت اصول کیفی و مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله یکی دیگر از تخلفات است و این مساله موجب می‌شود که ایمنی ساختمان‌ها پایین آید و در نهایت به سرمایه‌های ملی و جان شهروندان خسارت فراوانی وارد شود.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اگر ادارات ذی​ربط و سازمان نظام مهندسی به خوبی وظیفه خود را انجام دهند و بتوانند نظارت صحیحی بر ساخت و ساز مسکن داشته باشند می توانند تخلفات را شناسایی و برای جلوگیری از آن​ها راهکارهای مختلفی ارائه دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین