مدیر کل ثبت احوال خوزستان خبرداد؛۷.۵ میلیون سند توسط ثبت احوال خوزستان آرشیو الکترونیکی شد

 مدیر کل ثبت احوال خوزستان خبرداد؛۷.۵ میلیون سند توسط ثبت احوال خوزستان آرشیو الکترونیکی شد

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان از آرشیو الکترونیکی ۷.۵ میلیون سند در این استان خبر داد.
بهنام مریدی عنوان کرد: شهروندان خوزستانی بحث ثبت قانونی ولادت و یا فوت بستگان را به صورت جدی در نظر بگیرند. از زمان ولادت هر فرد تنها ۱۵ و فوت نیز ۱۰ روز برای ثبت قانونی آن مهلت وجود دارد و در صورت عدم پرداخت پس از این تاریخ باید جریمه پرداخت کرد.

وی افزود: خوشبختانه در این زمان برخی همکاران به‌عنوان نماینده سازمان ثبت‌احوال در برخی بیمارستان‌های استان مستقر هستند که بدون فوت وقت، رویدادهای این‌چنینی را ثبت می‌کنند.

مریدی با بیان اینکه در این زمان فراینده ثبت فوت افراد در محل آرامستان ها انجام می‌شود، گفت: صدور کارت ملی هوشمند در این زمان تنها برای افراد ۱۵ ساله و عبارتی برای کارت اولی‌ها انجام می‌شود. کارت ملی‌های فعلی تا سال ۹۵ دارای اعتبار قانونی هستند و پس از آن باید آنها را به هوشمند تبدیل کرد.

مریدی با اشاره به اینکه امروزه صدور شناسنامه به‌صورت پایگاه محوری صادر می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر صدور کارت ملی هوشمند برای کارت اولی‌ها در استان عملیاتی شد و به‌ رغم محدودیت‌های مالی، بدون هیچ‌گونه مشکلی کارت‌های ملی هوشمند صادر می‌شوند.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان با بیان اینکه خوزستان به‌عنوان اولین استانی که آرشیو الکترونیکی خود را آغاز و به پایان رساند، شناخته می‌شود، گفت: تاکنون ۷.۵ میلیون سند در استان به‌صورت مکانیزه صادر شدند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین