تاج: برگزاری لیگ دسته اول در یک گروه

تاج: برگزاری لیگ دسته اول در یک گروه

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: هر تیم باید در سال حداقل ۳۰ مسابقه برگزار کند که بر همین اساس برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول در دو گروه با قوانین حرفه‌ای منافات داشت.
مهدی تاج پس از پایان نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا در مورد مسائل مربوط به لیگ دسته اول به صحبت پرداختیم که مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برای کاهش تیم‌ها به تصویب رسید و قرار شد برای سال آینده لیگ دسته اول با حضور ۲۰ تیم در یک گروه برگزار شود و دیگر قرار نیست این رقابت‌ها در دو گروه برگزار شود.

وی ادامه داد: البته برای این کار الزام قانونی ازسوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز داشتیم چون باید تیم‌ها در سال حداقل ۳۰ بازی انجام دهند که با دو گروهی شدن لیگ این تعداد به ۱۸ بازی کاهش پیدا می‌کرد که این موضوع با قوانین AFC منافات داشت.

تاج یادآور شد: در جلسه امروز پیشنهاد دادیم تا تبلیغات محیطی در استان‌های مختلف در رقابت‌های لیگ دسته اول به باشگاه‌ها اختصاص پیدا کند تا استان‌ها بتوانند از این لحاظ تبلیغات بهتری را برای پخش مسابقات بگیرند. در هر صورت سال آینده رقابت‌های لیگ ۲۰ تیمی خواهد بود و سال سختی را در پیش داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ با صدا و سیما دوست است یا دشمن گفت: دو موضوع مطرح است. اگر تفاهم کردیم که بازی‌ها پخش شود این تفاهم در نهایت با صدا و سیما انجام می‌شود حتی برای پخش قرعه‌کشی لیگ برتر یا جشن برترین‌ها نیز باید با شبکه سوم یا صدا و سیما هماهنگ کنیم اما جاهایی که به دنبال پول هستیم این موضوع با بخش مالی و مدیریتی صدا و سیما هماهنگ می‌شود و ما مباحث مالی را از آنها پیگیر هستیم.

تاج در مورد اینکه به نظر می‌رسد اگر تعاملی با صدا و سیما صورت نگیرد، ساعات برگزاری رقابت‌ها نیز بدون هماهنگی با تلویزیون از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا کار به اینجا نرسد اما ممکن است صدا و سیما حق پخش را ندهد و باشگاه‌ها بخواهند تا مسابقاتشان پخش نشود با این حال در نامه‌ای که به رئیس صدا و سیما ارسال کردیم از آنها تقاضا کردیم تا جلسه‌ای را برگزار کنیم که برای روز چهارشنبه، زمان برگزاری این جلسه موافقت شد و این یعنی که از سوی مسئولان صدا و سیما این علاقه برای حل مشکل وجود دارد اما اینکه خروجی جلسه چه باشد مشخص نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: فردا در نشست خبری موضوعات مربوط به حق پخش، تبلیغات محیطی که عابدینی به دنبال آن است و موضوع مربوط به سامانه ۶۰۹۰ را توضیح خواهیم داد حتی ممکن است عددی که به باشگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است را اعلام کنیم.

وی افزود: دو گروه در این بخش موضع‌گیری کردند که یک گروه در بحث حق پخش، موضوع را منصفانه می‌بینند و به دنبال راه‌حل قانونی هستند اما یک عده ماجراهای دیگری دارند. باشگاه‌ها خودشان مدیر و هیات مدیره دارند و اگر ناراحتند می‌توانند نزد ما در سازمان لیگ بیایند و جای ابراز ناراحتی در روزنامه‌ها نیست که این موضوع خط‌دهی تلقی شود، هرچندکه معتقدم به دلایلی نباید به برخی موضوعات ورود کرد.

تاج گفت: وظیفه سازمان لیگ شفاف‌سازی است و اینکه اعلام کند که به هر باشگاه چقدر از سهم صدا و سیما و یا تبلیغات محیطی داده و چقدر باید بدهند اما ما نمی‌توانیم بگوییم پشت پرده چه مسائلی وجود دارد.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در مورد رای کمیته استیناف در جلسه هیات رئیسه بحث شد یا خیر؟ گفت: در این مورد صحبتی انجام ندادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعیین تکلیف لیگ مهم نبود تا این موضوع در هیات رئیسه به بحث گذاشته شود؛ گفت: البته اعضای هیات رئیسه نظراتی داشتند که به کفاشیان گفتند. با این حال رای در اختیار کمیته استیناف است و اینکه این رای به موقع اعلام شود.

تاج تاکید کرد: برخی از اعضای هیات رئیسه اعتقاد داشتند به طور مثال چرا باید رای نفت مسجد سلیمان تا الان گیر باشد و یا در مورد حکم تیم راه‌آهن، کمیته انضباطی چه چیزی دیده که حکم برائت داده اما استیناف تمام بازی‌ها را سه بر صفر کرده است و یا تشابه این پرونده به پرونده خلعتبری.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: سال گذشته سازمان لیگ در دو جا با مشکل مواجه شد، یکی بحث داوری دیدار تراکتورسازی با نفت بود و یکی هم بحث راه‌آهن یا پیکان که این موضوع به قرعه‌کشی امشب نیز کشیده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام تیم بدهکارترین تیم لیگ برتر است، گفت: در این مورد یادم نیست هرچند که این نامه را کمیته انضباطی به دبیرکل ابلاغ کرده است. ما نیز از باشگاه‌ها خواستیم تا برای حضور در لیگ برتر برگه تسویه حساب خود را بیاورند یعنی برای حضور در فصل جدید تعیین تکلیف کنند چراکه این بد است که هر سال این بدهی‌ها بیشتر می‌شود.

تاج در مورد مثبت اعلام شدن هپاتیت دو بازیکن خارجی شاغل در فوتبال ایران گفت: خبر درست است؛ دو بازیکن خارجی هپاتیت دارند اما نمی‌توانم اسامی آنها را اعلام کنم و از این کار معذورم و به خاطر همین تا تست پزشکی بازیکنان تایید نشود کارت بازی صادر نخواهد شد و این جزو وظایف قانونی ما به شمار می‌رود.

وی افزود: در فیفا منعی برای حضور بازیکنان هپاتیتی در زمین مسابقه وجود ندارد اما در کشور ما این منع وجود دارد که نباید به این افراد شغل داده شود. هرچندکه در این موضوع بین کمیته پزشکی با سازمان لیگ محل اختلاف است و آنها می‌گویند می‌توان بازی کرد اما ما اعلام کرده‌ایم که اگر یک بازیکن دیگر هپاتیت بگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد که به همین منظور امروز خانم هراتیان به فدراسیون آمده است تا با اعضای کمیته پزشکی جلسه‌ای داشته باشد.

تاج در پایان در مورد اینکه آیا قرار نیست حق پخش به قانون تبدیل شود گفت: سوال شما درست است. البته صدا و سیما می‌گوید مصوبه‌ای برای پرداخت پول ندارم و این موضوع قانونی نیست. ما هم می‌گوییم پولی از این بابت از صدا و سیما نمی‌خواهیم و فقط درخواست داریم تا از محل عواید و تبلیغات مسابقات فوتبال این پول را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بدهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین