فیلمسازان ژاپنی از منطقه آزاد اروند بازدید کردند

فیلمسازان ژاپنی از منطقه آزاد اروند بازدید کردند

یک گروه فیلمساز ژاپنی به منظور استفاده از لوکیشن های منطقه آزاد اروند در ساخت فیلمشان از این منطقه بازدید کردند.
کیشیرو موریا، تهیه کننده شرکت «ربات کیمینیکیشن» شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از اسکله‌های شرکت پالایش نفت آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌اولین بار است به ایران سفر می‌کنم؛ منطقه آزاد اروند با رودخانه‌های پر آب و جاری آن و نخل‌های سرسبزش از جمله مناطق آینده‌دار در بخش گردشگری و صنعت توریست است.

کیوکو شیبویا، کارگردان جلوه‌های ویژه این فیلم نیز در این بازدید اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از اسناد تاریخی مربوط به این رویداد مانند اسکله‌ها و لنگرگاه‌ها از بین رفته‌اند به همین دلیل لازم است برخی بازسازی‌ها برای اصالت تاریخی فیلم ایجاد و ساخته شود و شرکت «ربات کیمینیکیشن» هدفش از سفر به منطقه آزاد اروند به ویژه آبادان نیز شناسایی برخی صحنه‌ها و لوکیشن‌های مربوطه است.

گو آبه، مدیر تولید فیلم نیز در این بازدید اظهار کرد: از همکاری‌های صورت گرفته برای به جریان انداختن روند ساخت برخی صحنه‌های فیلم در آبادان تشکر می‌کنم و از مهمان نوازی‌های مردم منطقه آزاد اروند نیز خرسند هستم. سفر به اروند از زیباترین خاطراتم از سفر به ایران است.

تاکاشی یامازاکی، کارگردان نامی کشور ژاپن نیز در این بازدید اظهار کرد: در مطالعات خود دریافتیم که منطقه آزاد اروند از استراتژیک‌ترین و مهم‌ترین مناطق آزاد کشور از نظر منابع و سرمایه است و من به عنوان کارگردانی که بارها به موضوعات تاریخی و ملی در فیلم‌های خود پرداخته‌ام می‌توانم بگویم که این منطقه نمادی برای توسعه، آبادانی و رشد اقتصادی در کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکاشی یامازاکی کارگردان مطرح ژاپنی پس از کسب موفقیت و شهرت جهانی در فیلم‌های پرفروش «صفر ابدی»، ساخته ۲۰۱۳ و انیمیشن «درامان با من بمان» ساخته ۲۰۱۴، این بار آخرین ساخته خود را بر مبنای یک روایت تاریخی جدید در منطقه آزاد اروند می‌سازد.

این فیلم داستان یک کشتی ژاپنی است که در سال ۱۹۰۸ میلادی و در زمان حکومت مصدق در سال ۱۳۳۱ شمسی اولین محموله نفتی را از پالایشگاه آبادان به ژاپن ارسال می‌کند و در واقع اولین همکاری اقتصادی و تجاری دولت‌های ایران و ژاپن را رقم می‌زند.

در آن زمان وقتی که پس از روی کار آمدن دولت مصدق، کشور انگلیس صادرات نفت ایران را تحریم کرده بود یک شرکت ژاپنی اقدام به واردات نفت از ایران به ژاپن می‌کند. کاپیتان ژاپنی اولین کشتی حامل محموله‌های نفتی ایران به ژاپن در این داستان محوریت اصلی را در فیلم خواهد داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین