مدیرعامل آرامستان های شهرداری اهواز: ظرفیت آرامستان بهشت آباد اهواز تا یک سال آینده تکمیل می شود

 مدیرعامل آرامستان های شهرداری اهواز: ظرفیت آرامستان بهشت آباد اهواز تا یک سال آینده تکمیل می شود

مدیرعامل آرامستان های شهرداری اهواز از تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت آباد اهواز در یک سال آینده خبر داد.

حسین برون صبح شنبه در جریان بازدید جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز و محمد صفری معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز از آرامستان جدید اهواز (باغ فردوس) اظهار کرد: با توجه به آمار مرگ و میر می توان پیش بینی کرد ظرفیت آرامستان بهشت آباد به عنوان آرامستان فعلی کلانشهر اهواز حداکثر تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: چنانچه ظرفیت آرامستان فعلی پیش از آماده سازی آرامستان باغ فردوس تکمیل شود، به طور ناگهانی با یک چالش رو به رو خواهیم شد که مرتفع کردن آن ساده نخواهد بود بنابراین ضرورت دارد هرچه زودتر بودجه لازم به پروژه آماده سازی آرامستان باغ فردوس اختصاص یابد.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز در این بازدید مدت زمان لازم برای آماده سازی آرامستان باغ فردوس و اجرایی شدن عملیات عمرانی اعم از دیوارکشی، فضای سبز، رفاهی و غیره را کمتر از یک سال اعلام کرد.

برون درباره اقداماتی که تاکنون در راستای آماده سازی آرامستان باغ فردوس صورت گرفته بیان کرد: با توجه به این موضوع که باغ فردوس از جمله پروژه های خاص به شمار می رود با دستور مستقیم شهردار اهواز به معاونت عمرانی، در بازدیدی که از آرامستان باغ فردوس به عمل آمد مقرر شد لایحه مربوط به این پروژه در مدت زمان کوتاهی تنظیم شود تا پس از تصویب شورای اسلامی شهر اهواز، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شود.

وی گفت: پذیرفتن آرامستان باغ فردوس به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد مستلزم بسترسازی فرهنگی است چرا که بیشتر شهروندان هیچ گونه استقبالی از آرامستان باغ فردوس ندارند در حالی که اگر از زوایه اجتماعی و مسائل زیست محیطی به این موضوع بنگریم خروج آرامستان از شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

طی این بازدید نما و سردرب ورودی آرامستان، آب رسانی فضای سبز و قطعات آرامستان، پارکینگ زائران و شهروندان، بهسازی قطعات، دیوارکشی و محصور نمودن آرامستان، آسفالت و بهسازی جاده ورودی و تعریض پل روگذر مورد بررسی قرار گرفت و طبق پیشنهاد مدیر عامل سازمان با توجه به اتمام محل دفن در آرامستان کنونی (گلزار) حداکثر تا حدود ۸ ماه آینده باید سریعا اقدامات لازم انجام شود تا در آینده برای تدفین متوفیان شهر اهواز دچار مشکل نشویم.

احداث آرامستان باغ فردوس اهواز که بعد از پلیس راه اهواز – ماهشهر قرار دارد در سال ۱۳۷۳ آغاز شد که از آن زمان تاکنون متاسفانه کارهای عمرانی و زیربنایی آن صورت نگرفته و فقط ۶ قطعه از آن برای تدفین آماده سازی شده است.

در سال جاری طی دستور سید خلف موسوی شهردار اهواز، بودجه عمرانی و ساخت و ساز آرامستان باغ فردوس مصوب و مقرر شد که با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و سازمانهای ذیربط هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص بهسازی و عمران این آرامستان صورت پذیرد.

آرامستان باغ فردوس در ۱۸ کیلومتری جاده اهواز- ماهشهر قرار دارد. مسئولان شهرداری اهواز پیش از این نیز پایان سال ۹۲ و پایان سال ۹۳ را به عنوان آخرین زمان تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت آباد اعلام کرده بودند. آرامستان باغ فردوس با مساحت ۱۶۰ هکتار در دهه ۷۰ کلنگ زنی شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین