نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: معلمان باید از بالاترین جایگاه در نظام اسلامی برخوردار باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: معلمان باید از بالاترین جایگاه در نظام اسلامی برخوردار باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ها، معلمان باید از بالاترین هویت و جایگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار باشند.
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد روز دو شنبه در سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: ایستادن در شرایط فعلی به ضرر آموزش و پرورش و کشور است؛ باید تحول‌گرا باشید. وی افزود: چهره‌های هوشمند و فهیم در این نهاد آموزشی و تربیتی موج می‌زنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌ها دو ابزار تحول هستند که باید از آن استفاده کرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: یکی از تهدیداتی که در آستانه آن هستیم،این است که بعد از یک دوره تنگنا و تحریم، امروز می‌خواهیم در عرصه رقابت سخت قرار بگیریم. بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان امروز خود را با یک تهدید یعنی حضور در مقابل رقبا می‌بینند که آنها تاکنون از ابزار علم استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تحول در سایه نگاه علمی، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌ها به دست می‌آید، بیان کرد: مدیریت مبتنی بر هزینه راهی به جایی نمی‌برد؛ هر قدم باید مبتنی بر دانش و علم و با نگاه تحول‌گرانه باشد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش از تنگناهایی رنج می‌برد که باید با استفاده درست برای گشودن این گره‌ها قدم برداشت و اراده دولت نظیر آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی بر این است که از تمام ظرفیت‌های ممکن برای پاسخگویی به این نیازها استفاده کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق این اراده، همفکری‌ها و جلسات منظم میان مجلس، دولت و آموزش و پرورش تشکیل شده است تا مشکلات این نهاد آموزشی حل شود.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: با توجه به این تنگناها، یکی از اولویت‌های ما جایگاه و منزلت آموزش و پرورش و معلمان است. معلمان باید از بالاترین هویت و جایگاه در نظام اسلامی برخوردار باشند. بدون این نگاه، آرمان‌ها دست نیافتنی است؛ البته در فضاهایی که حتما این نگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: تولید دانش و نگاه علمی یک واقعیت است و تبدیل دانش به فناوری، واقعیت دیگر است که نیاز به عزم و اراده و کار و تلاش دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشوری می‌تواند پرچمدار توسعه و پیشرفت باشد که در آن دانش نهادینه شود و آموزگاران در این کشور از فاخرترین و برجسته‌ترین جایگاه و هویت اجتماعی و علمی برخوردار باشند و برای تحقق این مهم باید همه با هم تلاش کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین