توضیحات صداوسیما درباره انتشار خبر جلسه محرمانه با عراقچی

توضیحات صداوسیما درباره انتشار خبر جلسه محرمانه با عراقچی

خبرگزاری صداوسیما انتشار خبر مشروح جلسه غیرخبری سیدعباس عراقچی با مسئولان معاونت خبر صداوسیما را ناشی از خطای ناخواسته مسئول مربوطه در این خبرگزاری عنوان کرد.
در پی انتشار خبر سخنان سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه، در جمع مدیران خبر رسانه ملی، خبرگزاری صدا و سیما توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است:

-انتشار مطلب یاد شده ناشی از خطای ناخواسته مسئول مربوط در ارسال خبر اولیه و خام بر روی خروجی خبرگزاری صدا و سیما بوده است.

– به محض اطلاع از وقوع این خطا، خبر مذکور و کلیه لینک های مربوط به آن از روی خروجی و سایت خبرگزاری صدا و سیما و موتورهای جست و جو حذف شد و پس از پیگیری فوری و ارتباط با همکاران رسانه‌‎ای و سردبیران سایت‌های خبری، ضمن ارسال اصلاحیه، درخواست شد این خبر حذف شود که خوشبختانه این کار هم به سرعت انجام شد.

– از سوی دیگر، با توجه به اهمیت موضوع در رایزنی فوری با جناب آقای دکتر عراقچی، ماوقع تشریح شد و ایشان در جریان اقدامات جبرانی بعدی قرار گرفتند.

– اگر چه وقوع خطاهای این چنینی در رسانه‌ها، بویژه خبرگزاری ها که به طور دائم در حال ارسال اخبار هستند محتمل و مسبوق به سابقه است و روش جبران نیز عرفاً، حذف فوری خبر و صدور اصلاحیه درخصوص مستند نبودن آن است و خبرگزاری صدا و سیما نیز همین عرف را اعمال کرده است، با وجود این تأیید می‎کند این خطا برای رسانه ملی بزرگ‌تر و مسئولیت رسانه برای جلوگیری از تکرار آن بیشتر است، زیرا به دلیل گستردگی و فراگیری پوشش و اعتبار اخبار صداوسیما و اعتماد افکار عمومی به رسانه ملی، حجم مسئولیت آن در مقایسه با سایر رسانه ها بسیار بالاتر و بیشتر است.

در پایان ضمن ابراز تأسف از بروز این خطا، مجدداً یادآوری می‌شود، خبر یاد شده به دلیل آن که ویرایش نهایی نشده، تلفیقی از مطالب درست و نادرست بوده و قابلیت استناد ندارد و بدیهی است محتوای آن به تأیید رسانه ملی نمی رسد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین