پیگیری راه‌اندازی زیپ لاین و تله کابین در مسیر کارون در اهواز/ لزوم توجه به گردشگری مذهبی در اهواز

پیگیری راه‌اندازی زیپ لاین و تله کابین در مسیر کارون در اهواز/ لزوم توجه به گردشگری مذهبی در اهواز

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری آبی در رودخانه کارون، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی زیپ لاین و تله کابین در مسیر این رودخانه در شهر اهواز خبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سید محمدعلی پورموسوی، با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری در اهواز اظهار داشت: در بحث توسعه گردشگری، نگاه اعضای شورا یک طرف بحث و امکانات و قدرت اجرایی شهرداری بحث دیگری است.

وی افزود: شورای شهر اهواز در مورد دو سه موضوع تمرکز و سعی کرده‌ این موارد را متناسب با امکانات پیش ببرد؛ معرفی کردن اهواز به عنوان یکی از مراکز گردشگری با مولفه‌های هویتی شهر، یکی از موارد مد نظر است.

پورموسوی با بیان اینکه اهواز دروازه ورود شیعه و قدمگاه امام رضا(ع) است، عنوان کرد: باید به بحث گردشگری مذهبی اهواز توجه شود؛ وجود آرامگاه حضرت علی بن مهزیار اهوازی یک ظرفیت محسوب می‌شود که باید از آن در این زمینه استفاده شود. علاوه بر این اهواز یکی از مقاصد راهیان نور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز در خصوص گردشگری آبی گفت: با توجه به وجود رودخانه کارون در شهر، در حال انعقاد قرارداد راه‌اندازی زیپ لاین روی رودخانه کارون هستیم.

پورموسوی با اشاره به بی توجهی و تخریب برخی از بناهای تاریخی اهواز در گذشته گفت: شهرداری اهواز باید در دوره‌های گذشته در این خصوص ملاحظاتی می‌کرد. در این دوره اخیرا در در زمینه بازسازی خانه‌های قدیمی حمایت شده است.

وی با اشاره به کار در زمینه ایجاد موزه دفاع مقدس، افزود: هتل قو، بازار تاریخی معین التجار و ساختمان سه گوش اهواز برخی از مکان‌های قدیمی اهواز هستند که برخی از این مکان‌ها در دست بخش خصوصی است و اگر به شهرداری تحویل داده شوند، بنا است که به اماکن گردشگری و موزه تبدیل شوند. در صورت تکمیل ساختمان میراث فرهنگی در جزیره کارون نیز این ساختمان به مکان گردشگری خوبی تبدیل می‌شود.

پورموسوی افزود: همچنین در حال تلاش برای جذب سرمایه‌گذار هستیم تا تله کابین با ایمنی خوبی در بخش عمده ‌ی از کارون راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین