نماینده شوشتر در مجلس: موقعیت خوزستان در خدمات بیمه ای مناسب نیست

نماینده شوشتر در مجلس: موقعیت خوزستان در خدمات بیمه ای مناسب نیست
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم فعالیت ها صورت گرفته، متاسفانه موقعیت خوزستان در زمینه خدمات بیمه ای اصلا مناسبت نیست.

سید محمد سادات ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: به رغم فعالیت هایی که تاکنون در بخش بیمه ای در استان صورت گرفته ولی باید عنوان کرد که شرایط استان در این بخش با استانداردهای موجود در سایر استان ها تفاوت چشمگیری دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کرد.

وی افزود: فعالیت قانون گذار در سیستم بیمه ای باید بر روی رفاه افراد بیمه شده متمرکز شود. گاهی اوقات قانون های فراوان، گره های کوری در برخی امور معمولی ایجاد می کند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نافی زحمات مدیران این سازمان نیست، اظهار کرد: یکی از مفسده هایی که در این جریان، کشف شد تخلف بابک زنجانی با خرید یکصد و ۳۷ شرکت غیر قانونی به مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که وی این مبلغ را در قالب چک از سازمان تامین اجتماعی دریافت و آن را به بهای طلب خود به شرکت نفت پرداخت کرد.

معاون سیاسی استانداری خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: ثبات مدیریت در سازمان تامین اجتماعی یک اصل مهم بوده که نقش مهمی در انجام امور جاری در این سازمان ایفا می کند.

فرج الله خبیر افزود: درآمدهای حاصله این سازمان به صورت مستقیم از سوی افراد بیمه شده تامین می شود به همین دلیل در صورتی که این اعتبار از سوی عده ای مورد تعارض قرار بگیرد به طور حتم به بالاترین عقوبت ها دچار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود ۵۷ درصد از بیمه شدگان در استان از سوی سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می شوند.

علی ترکاشوند مدیر کل سابق تامین اجتماعی خوزستان نیز بیان کرد: شرکای سازمان تامین اجتماعی را دو قشر کارفرمایان و کارگران تشکیل می دهند. این دو قشر زحمت کش نقش اساسی در راستای تعالی کشور ایفا می کنند.

وی افزود: زمان شروع فعالیتم، جمعیت بیمه شدگان استان ۶۵۸ هزار و ۹۶۰ نفر بودند که در این زمان این تعداد به حدود ۹۴۰هزار نفر افزایش یافته است. بدنه سازمان تامین اجتماعی همواره از هر گونه فعالیت سیاسی مبرا بوده است.

ترکاشوند تصریح کرد: در سال های گذشته تلاش های بسیاری در راستای متناسب سازی نیازهای استان و فضای کاری سازمان صورت گرفت. در همین راستا ساختمان بسیاری از شعب استانی مناسب سازی شد.

مدیرکل سابق تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه مجوزهای لازم در راستای احداث شعب هفت اهواز و دو دزفول انجام شده و به زودی عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به حل مسئله نیروها گفت: در حال حاضر مشکل بیش از دو سوم این افراد حل شده و از وضعیت موجود رضایتمند هستند.

محمود یارعلیزاده مدیرکل جدید تامین اجتماعی خوزستان هم عنوان کرد: به طور حتم واگذاری امور مردم به یک مسئول نعمتی از جانب خداوند است. امیدوارم بتوانم با عملکردی مناسب این خدمت را جبران کنم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین