مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان: یک تک درخت به اندازه ۱۰ کولر می‌تواند هوا را خنک کند

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده یک تک درخت به اندازه ۱۰ کولر می‌تواند هوا را تلطیف و خنک کند.

وی اضافه کرد: پرورش نیروی متخصص بیش از نیروی موجود و تغییر دید مردم از یک جانبه به چند جانبه همواره از مولفه‌های تاثیرگذار در این طرح است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در رابطه با کارکردهای فضای سبز طبق بررسی‌های انجام شده یک تک درخت به اندازه ۱۰ کولر می‌تواند هوا را تلطیف و خنک کند.

چنگلوایی تصریح کرد: همچنین برآورد شده یک هکتار درخت راش در مدت شش ماه می‌تواند ۳ هزار تن آب را به صورت بخار آب نگه دارد که حداقل ۱۰ درجه هوای اطراف را خنک خواهد کرد و بر این اساس، یک هکتار جنگل می‌تواند چهار تن گرد و غبار و ریزگرد را جذب کند که همه این موارد، اهمیت موضوع فضای سبز در خوزستان را یادآوری می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع برخی آلاینده‌ها یا فلزات سنگین که عوارض آنچنانی هم دارند به راحتی می‌توانند توسط درختان و حتی چمن و فضای سبز کنترل شود، به نوعی که درختان ۱۰ تا ۲۰ برابر گیاهان علفی و دو برابر گیاهان زراعی آلاینده‌های سنگین را جذب خواهند کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در پایان با ارائه پیشنهادی در همین ارتباط عنوان کرد: برای مناطق، سطحی از فضای سبز تعریف شود، همچنین سیستم ارزیابی و کنترل و پایش در دستورالعمل در حال تدوین تعریف شود تا کار هر چه دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین