نماینده مردم آبادان در مجلس: جذب اعتبارات از سوی برخی ادارات آبادان تاسف‌بار است

نماینده مردم آبادان در مجلس: جذب اعتبارات از سوی برخی ادارات آبادان تاسف‌بار است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، موضوع جذب اعتبارات را از سوی برخی ادارات بسیار تاسف‌بار خواند.

خبرگزاری فارس: جذب اعتبارات از سوی برخی ادارات آبادان تاسف‌بار است

سید حسین دهدشتی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبادان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به شهرستان آبادان اختصاص یافت که متاسفانه برخی از ادارات در جذب این اعتبارات به خوبی عمل نکردند.

وی افزود: برای امسال به آن دسته از ارگان‌هایی که قادر به جذب اعتبارات نشدند دیگر اعتباری از محل ماده ۱۸۰ داده نمی‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما بر حسن اجرای کارها نظارت می‌کنیم، اضافه کرد: به طور قطع با کسانی که در این زمینه کم کاری کرده‌اند برخورد خواهیم کرد.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش قیمت نفت و بلوکه شدن درآمدهای حاصل از فروش نفت به عنوان دلایل بروز مشکلات بودجه ای کشور نام برد و تصریح کرد: این مسائل سبب شد تا درآمدهای حاصل از اخذ مالیات نیز با کاهش مواجه شده و بیشتر اعتبارات صرف امور جاریه شود.

وی با بیان اینکه باید موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر مدیران قرار گیرد، یادآور شد: باید با توجه به اعتبارات، بهترین استفاده و هزینه کرد را از آنها داشته باشیم.

*۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقع شدن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای آبادان و خرمشهر در اختیار منطقه آزاد اروند قرار داده شده بود که مسئولان منطقه باید ضمن هماهنگی با شورای برنامه ریزی این دو شهر در جهت هزینه کرد این اعتبارات تصمیم گیری و اقدام کند.

دهدشتی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به کاهش چشمگیر اعتبارات سال جاری شهرستان از محل تملک دارایی‌ها ضمن اولویت بندی کارها، اعتبارات را به جای صرف در امور جاریه در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کلان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیرا برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در مواجه به منطقه آزاد اروند با این جمله که «به دلیل تحقیق و تفحص نمی‌توانیم کمکی کنیم» از ارائه خدمات به دستگاه‌های اجرایی سرباز می‌زنند.

دهدشتی در ادامه عنوان کرد: این در حالی‌ است که ما بر صرف اعتبارات در جای مناسب خود تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت در بخش آب و فاضلاب در منطقه آزاد اروند اعتبار خوبی آمده بود، تصریح کرد: متاسفانه این میزان اعتبار نه  تنها در این بخش هزینه نشد بلکه در بررسیهای انجام شده دیدم که این اعتبار صرف پرداخت حقوق در اهواز شده است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در صورت مراجعه به منطقه آزاد اروند و سرباز زدن مدیران آن از ارائه کمکهای مالی در جهت تسریع در امور، مراتب را با نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی در میان گذارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین