«پ ک ک» دو افسر پلیس ترکیه را در «دیاربکر» کشت

«پ ک ک» دو افسر پلیس ترکیه را در «دیاربکر» کشت

منابع دولتی اعلام کردند که گروه تروریستی «پ ک ک» دو مأمور پلیس ترکیه را در شهر «دیاربکر» واقع در شرق این کشور کشت و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری فارس: «پ ک ک» دو افسر پلیس ترکیه را در «دیاربکر» کشت

شبکه «ال بی سی» لبنان گزارش کرد که دو مأمور پلیس ترکیه در «دیاربکر» بزرگترین شهر شرق ترکیه که اکثریت آن را کردها تشکیل می‌دهند، در درگیری اوایل صبح یکشنبه (امروز) به وقت محلی در درگیری با گروه «پ ک ک» کشته شدند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، بعد از آنکه اعضای گروه تروریستی «پ ک ک» (حزب کارگران کردستان) با «آرپی جی» به سمت مأموران پلیس تیراندازی کردند، درگیری و تیراندازی و انفجار در مرکز دیاربکر صورت گرفت و بین تروریست‌های پ ک ک و ارتش ترکیه درگیری بالا گرفت.

نیروهای امنیتی با عملیات هوایی علیه پ ک ک واکنش نشان دادند و دفتر فرماندار در این منطقه اعلام حکومت نظامی کرد و از تمامی ساکنان این شهر خواست تا در خانه‌های خود بمانند.

این درگیری، جدیدترین تنش‌ مرگبار‌ بین پ ک ک و نیروهای دولت ترکیه در شرق این کشور از ماه ژوئیه تاکنون می‌باشد. در ماه ژوئیه آتش‌بس دوساله بین پ ک ک و دولت ترکیه شکسته شد و هر دو طرف یکدیگر را مقصر این امر اعلام کردند.

از آن زمان به بعد، مقامات دولتی می گویند که بیش از ۷۰ عضو نیروهای امنیتی و صدها شبه‌نظامی کرد در تقریباً در درگیری‌های روزانه جان خود را از دست داده‌اند.

امروز همچنین، «فدریک گیردینک» خبرنگار هلندی که در دیاربکر مستقر است و اغلب اخبار مربوط به کردها را پوشش می‌دهد، توسط مقامات دولتی دستگیر شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین