تل‌آویو حصارکشی مرز اردن را هم آغاز کرد

تل‌آویو حصارکشی مرز اردن را هم آغاز کرد

رژیم‌ صهیونیستی از روز یکشنبه حصارکشی مرز خود با اردن را که به بهانه مقابله با ورود احتمالی پناهجویان صورت می‌گیرد، آغاز کرد.

خبرگزاری فارس: تل‌آویو حصارکشی مرز اردن را هم آغاز کرد/ حصر زمینی «اسرائیل» کامل می‌شود

رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه ساخت حصار مرزی به بهانه مقابله با ورود احتمالی موج پناهجویان را آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حصار قرار است در مرز با اردن احداث شود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دیروز گفته بود که تل‌آویو قصد ندارد به پناهجویان احتمالی، اجازه ورود دهد.

وی با اشاره به سیل پناهجویان به اروپا، گفت: «شاهد هستیم که وقتی کشورها کنترل مرزهایشان را از دست می‌دهند، چه اتفاقی می‌افتد.»

در حالی که نتانیاهو پیش از این از مخالفان سوری اعلام کرده و اسنادی هم از ارتباط تل‌آویو با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه، از جمله جبهه النصره، منتشر شده، دیروز وضعیت سوریه را «تراژدی انسانی» توصیف کرده، اما گفته بود اسرائیل «کشور کوچکی» است و نمی‌تواند پناهجویان را بپذیرد.

رژیم‌صهیونیستی پیش از این هم به بهانه مقابله با ورود پناهجویان آفریقایی، مرز خود با مصر را حصارکشی کرده بود. همچنین مرز جولان اشغالی نیز توسط اسرائیل حصارکشی شده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم نوشته است که طرح حصارکشی در مرز اردن از یک ماه قبل در دستور کار قرار گرفته بود و انتظار می‌رود که اجرای کامل آن تا یکسال زمان ببرد. بنا بر این گزارش، وزارت جنگ اسرائیل از بیم نفوذ پناهجویان، برخی طرح‌های حصارکشی مرزی را تسریع کرده است.

هزینه احداث حصار ۳۰ کیلومتری که در این مرحله ساخته می‌شود، ۳۰۰ میلیون شکل (۷۶٫۴ میلیون دلار) تخمین زده شده و پیش‌بینی می‌شود که حصارکشی کل مرز با اردن، حدود ۳ میلیارد شکل (حدود ۷۵۰ میلیون دلار) هزینه ببرد.

به نوشته هاآرتص، سرعت تصویب و نهایتا اجرای این طرح نشان می‌دهد که تل‌آویو مصمم است تمام مرزهای زمینی خود را به سرعت حصار کشی کند. مرز با اردن، تنها مرز زمینی فلسطین اشغالی بود که تاکنون حصارکشی نشده بود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین