قطع کمک‌رسانی به داعش در «الحویجه» عراق

قطع کمک‌رسانی به داعش در «الحویجه» عراق

نیروهای مسلح عراق با کمک نیروی هوایی این کشور، موفق شدند، مسیرهای کمک‌رسانی به داعش در «الحویجه» واقع در استان «کرکوک» را نابود کنند.

خبرگزاری فارس: قطع کمک‌رسانی به داعش در «الحویجه» عراق

عناصر داعش در روزهای گذشته با کمک رسانی بی سابقه و انتقال ذخایر اسلحه به منطقه «الحویجه» واقع در جنوب غرب استان کرکوک، حملات شدیدی را علیه مواضع نیروهای عراقی در شمال شهرستان بیجی انجام دادند.

نیروهای عراقی نیز پس از بررسی‌های میدانی با کمک جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، پل های «النهر» و «شمیط» که مسیری برای انتقال عناصر و تجهیزات تروریستهای داعش به منطقه الحویجه به شمار می آمد را به طور کامل نابود کردند. با نابودی این دو پل مهم، خطوط کمک رسانی، نقل و انتقال تجهیزات و نیرو به داعش در شهر الحویجه و شمال شهرستان بیجی تا حدود زیادی قطع شد.

به گزارش فارس، جنگنده های ارتش عراق در چندین مرحله، تجمعات و پناهگاه‌های تروریستها در شهر الحویجه را به شدت مورد هدف قرار دادند که در این حملات خسارت جانی و مالی فراوانی به گروه تروریستی داعش وارد شد.

شهر الحویجه و روستای البشیر در جنوب غرب استان کرکوک تنها مناطقی به شمار می‌آیند که تحت اشغال عناصر تروریستی داعش هستند.

داعش در روزهای گذشته به آسانی در حال کمک‌رسانی به سایر تروریستها در شهرستان بیجی در شمال استان صلاح الدین بود و همین مسئله از عوامل اصلی در تاخیر پاکسازی کامل شهرستان بیجی محسوب می‌شد.

تروریست‌ها در روزهای گذشته از این مسیر ارتباطی نیز توانستند مواضع خود در شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین که از آخرین پایگاه های گروه تروریستی داعش بود را تقویت کنند.

به گزارش فارس نزدیک به ۳۵ درصد از شهرستان بیجی و اطراف آن در طی حملات اخیر تروریستهای داعش از کنترل نیروهای عراقی خارج شده  که یکی از عوامل مهم این شکستها کمک‌رسانی عناصر داعش از طریق شهر الحویجه بوده است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین