معاون فرماندار شادگان خبر داد؛قبولی بیش از ۲ هزار سوادآموز شادگانی در آزمون انتقال و تحکیم

معاون فرماندار شادگان خبر داد؛قبولی بیش از 2 هزار سوادآموز شادگانی در آزمون انتقال و تحکیم

معاون فرماندار شادگان از قبولی ۲ هزار و ۵۷۰ سوادآموز در آزمون دوره‌های سوادآموزی انتقال و تحکیم در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: قبولی بیش از 2 هزار سوادآموز شادگانی در آزمون انتقال و تحکیم

نعمت‌الله آلبوغبیش در حاشیه جلسه ستاد راهبردی نهضت سواد آموزی ضمن گرامیداشت ۱۷ شهریورماه روز جهانی سوادآموزی از قبولی ۲ هزار و ۵۷۰ سوادآموز شادگانی در آزمون دوره‌های سوادآموزی انتقال و تحکیم سال ۹۴ ـ ۹۳ خبر داد و اظهار کرد: شادگان در جذب و قبولی سوادآموز در استان پیشتاز بوده و در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۶۲۹ نفر سوادآموز جذب و ۱۷۹ کلاس درس تشکیل شده است.

وی، سوادآموزان جذب شده در شهرستان را معادل یک پنجم افراد جذب شده در کل استان خوزستان عنوان کرد و افزود: پیشتاز بودن شادگان در جذب و قبولی سوادآموزان بیانگر همت و تلاش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و همه دست‌اندرکاران نهضت سوادآموزی شهرستان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون فرماندار شادگان با بیان اهمیت ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به معضل بی‌سوادی و تأکید بر ضرورت تبادل نظر برای اتخاذ شیوه‌های مناسب در جهت کاهش و حل معضل بی‌سوادی، به موضوع کنفرانس جهانی آموزش برای همه که به‌ منظور سوادآموزی و ارتقای مهارت جوانان و بزرگسالان و برابری جنسیتی و ارتقای کیفیت آموزش در سطوح مختلف خردسالی، ابتدایی و… در سال ۲۰۰۰ میلادی در داکار پایتخت سنگال با حضور بیش از ۱۶۰ کشور جهان از جمله ایران برگزار شد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزیر آموزش و پرورش، جمهوری اسلامی ایران در راستای رسیدن به اهداف سند اجلاسیه داکار پیشگام بوده است.

معاون فرماندار شادگان ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد انگیزه جهت جذب سوادآموزان به شیوه‌های مختلف به‌ویژه تشویق و ترغیب از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، درخواست کرد با همکاری لازم در این زمینه علاوه بر پاداش اخروی و بهره مندی از حق الزحمه بابت هر سوادآموز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در جهت ایجاد فرصت شغلی و کاهش مشکل بیکاری و حرکت به سوی کاهش و محو بی‌سوادی گام اساسی بردارند.

آلبوغبیش در پایان خاطرنشان کرد: حال که دولت تدبیر و امید عزم خود را در جهت محو بی‌سوادی جزم کرده و سال ۹۴ ـ ۹۳ به نام سال انسداد مبادی بی‌سوادی نامگذاری شده باید با شناسایی خانه به خانه کودکان لازم التعلیم از ترک تحصیل آنها جلوگیری و خواسته دولت را محقق و جشن شکرگذاری محو بی‌سوادی را در روستاها یکی پس از دیگری برگزار کنیم.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین