معاون ستاد امربه‌معروف خوزستان: برخی خانواده‌ها داوطلبانه ماهواره‌ها را تحویل دادند

معاون ستاد امربه‌معروف خوزستان: برخی خانواده‌ها داوطلبانه ماهواره‌ها را تحویل دادند

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: با برگزاری جلسات توجیهی و آشنایی خانواده‌ها با مضرات استفاده از ماهواره، برخی از آنها داوطلبانه آن را تحویل مرجع مربوطه دادند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرعشی فر پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که هرکس به‌واسطه شرع و مسلمان بودن، باید به وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال جاری اظهار کرد: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به سازمان‌ها، اداره‌ها، اصناف و دستگاه‌های حکومتی و حاکمیتی، اجرایی شدن آن از امسال در خوزستان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام مرعشی فر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر باید در تمام شئون اسلامی تسری پیدا کند و ابتدا نیز دستگاه حاکمیتی باید از خود شروع کرده تا مردم انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه چهره امربه‌معروف و نهی از منکر را باید در اذهان عمومی مردم تغییر داد، بیان کرد: در افکار عمومی چندان وجهه جالبی از این فریضه نقش نبسته و تنها منحصر در پوشش است در صورتی که معنا و مفهومی که از امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد بسیار گسترده‌تر است.

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان، اولین قدم در این ستاد را تشکیل شوراهای امربه‌معروف در اداره‌ها عنوان کرد و افزود: به این منظور، ۱۴ ساعت آموزش در نظر گرفته‌شده و حدود ۱۲ هزار کتاب در دو سطح با توجه به میزان تحصیلات افراد تهیه‌شده که در روزهای آتی در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مرعشی فر، هدف عمده از تشکیل این جلسات در بین کارکنان را برقراری ارتباط با خانواده‌های آنان دانست و گفت: رفع معضل فرهنگی در ترویج سبک زندگی اسلامی است که این امر باید از خانواده‌ها شروع شود ضمن این‌که منکراتی که در سازمان‌ها و اداره‌ها پیش می‌آید متأسفانه از آمار کمی برخوردار نیست.

وی توضیح داد: هدف از برگزاری این آموزش‌های ضمن خدمت، روشن کردن و شناسایی معضلات و مشکلات فرهنگی موجود در خانواده‌های کارکنان است. کار جدی ما در واقع بحث سبک زندگی اسلامی بوده و مقام معظم رهبری به این امر تأکید بسیاری دارند.

حجت‌الاسلام مرعشی فر اظهار کرد: برای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر، ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته‌شده ولی محدودیتی ندارد. درصدی از بودجه فرهنگی سازمان‌ها نیز به این امر اختصاص‌یافته است.

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان از تشکیل بازرسی برای رسیدگی به معضلات و مشکلات بین مردم و سازمان‌ها خبر داد و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های این ستاد این است که چهره امربه‌معروف و نهی از منکر را از آن چیزی که در ذهن مردم بوده تغییر دهیم. نمی‌خواهیم این معنا و مفهوم انقباضی داشته بلکه باید فرهنگ‌سازی صرف باشد.

مرعشی فر در ارتباط با طرح جمع‌آوری ماهواره گفت: داشتن ماهواره برخلاف قانون بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای استانی، خیلی از خانواده‌ها از ماهواره برخوردارند که جمع‌آوری آن با برگزاری جلسات توجیهی و با رویکرد فرهنگی به‌گونه‌ای صورت گرفته که بسیاری از آنان با آگاه شدن به مضرات استفاده از ماهواره، داوطلبانه آن را تحویل مرجع مربوطه داده‌اند. اگر امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد فرهنگی همراه باشد بطور قطع نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. البته تا کنون در خوزستان برخورد شدید و قهری برای جمع‌آوری ماهواره نداشته‌ایم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین