چربی ۲۴ درصدی کار کرار را تمام کرد

چربی 24 درصدی کار کرار را تمام کرد

این درست که ملی‌پوش عراقی با سروصدای فراوان از استقلال جدا شد، اما قطع همکاری دو طرف سوای از مشکلات مالی دلایل دیگری هم داشت که کمتر به آن پرداخته شد.


جاسم کرار با وجود توانایی‌های فنی بالا همواره زیرسایه بداخلاقی‌ها و حاشیه‌ها قرار می‌گرفت. در این بین کادرفنی استقلال هم هر چه تلاش کرد این حاشیه‌ها را از کرار دور کند، موفق نشد تا غیبت‌های این بازیکن در تمرینات و بازی‌های رسمی آماری بیشتر از حضور او در کنار اعضای تیم داشته باشد. اختلافات با مدیران باشگاه بر سر مسائل مالی مدام این بهانه را به بازیکن عراقی می‌داد تا در تمرینات غایب باشد.

غیبتی بدون هماهنگی و کسب اجازه که نه تنها دودش به چشم تیم می‌رفت بلکه بیشترین لطمه را به خود این بازیکن زد تا پرونده‌اش در این باشگاه برای همیشه بسته شود. خیلی‌ها فکر می‌کنند مشکلات مالی و اختلافات او با مدیران استقلال باعث و بانی جدایی‌اش شد اما واقعیت این است کرار پرونده پزشکی قطوری داشت که این پرونده تنها استقلالی‌ها را به یک نتیجه رساند، آن هم اینکه تحت هر شرایطی قرارداد این بازیکن گرانقیمت را فسخ کنند.

اما بشنوید از تنها یک مورد این پرونده؛«چربی بالای ۲۴درصد» اتفاقی که برای هر بازیکنی رخ بدهد باعث می‌شود تا او از برنامه‌های تاکتیکی هر تیمی حذف شود. در شرایطی که میانگین چربی میان بازیکنان فوتبال درصد مشخصی دارد عدم حضور کرار در تمرینات تیمی باعث شد تا او ۲ تا ۲٫۵ برابر یک بازیکن معمولی چربی داشته باشد. اتفاقی که ثابت می‌کرد این بازیکن اصلا در شرایط خوب بدنی قرار ندارد و حضورش هیچ کمکی به استقلال نمی‌کند.

در فوتبال روز دنیا ستاره‌هایی دیده می‌شوند با درصد چربی زیر ۱۰ نمونه بارز آنها نیز کریستین رونالدو است که درصد چربی‌اش در آخرین آزمایشات پزشکی باشگاه رئال ۷ اعلام شد که نشان می‌داد این بازیکن هیچ اضافه وزن و ناآمادگی ندارد. حالا شما تصور کنید کرار با ۲۴درصد چربی چه کارایی می‌توانست برای استقلال و مظلومی داشته باشد. شاید به همین خاطر هم بود سرمربی استقلال که همواره حامی بازیکن عراقی‌اش بود، قید او را زد و اجازه داد باشگاه قرارداد این بازیکن را فسخ کند.

البته هیچ کدام از مسوولان باشگاه استقلال حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشدند. اما واقعیت این است پرونده پزشکی جاسم کرار به قدری سیاه و تاریک بود که نسخه این بازیکن را  زودتر از چیزی که پیش‌بینی می شد، پیچید. در تایید این اتفاق می‌توان به عملکرد کرار در بازی تیم جدیدش نفت‌الوسط در لیگ عراق اشاره کرد که باعث شد او تنها بعد از یکی، دو بازی راهی بیمارستان شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین