رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری انتخابات خوزستان خبر داد؛ ثبت‌نام ۶۲۳ داوطلب نمایندگی مجلس در خوزستان


رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری انتخابات خوزستان از ثبت‌نام ۶۲۳ داوطلب نمایندگی مجلس در این استان خبر داد.

هومن خورشید اظهار کرد: با پایان یافتن کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۶۲۳ نفر در ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی انتخابیه استان خوزستان نام نویسی کردند.

وی افزود: از تعداد مجموع ثبت نام شوندگان ۵۶۸ نفر مرد و ۵۵ نفر آنان زن هستند که در مهلت تعیین شده قانونی با حضور در ستادهای اجرایی انتخابات استان خوزستان مستقر در فرمانداری‌ها ثبت نام کردند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری انتخابات خوزستان اضافه کرد: آمار مجموع ثبت نامی‌ها در این دوره نسبت به دوره قبل ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته خورشید، آمار زنان داوطلب کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان نسبت به دوره قبل ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته وی، انتخابات دوره قبلی مجلس شورای اسلامی (دوره نهم) در استان خوزستان در مجموع ۳۱۸ نفر داوطلب شدند که ۱۸ نفر آنان زن و مابقی مرد بودند.

خورشید، آمار تفکیکی ثبت نام شده‌های ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی استان خوزستان را به ترتیب در حوزه انتخابیه آبادان ۵۰ مرد و ۴ زن، در حوزه انتخابیه اندیمشک ۳۵ مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه اهواز و باوی و حمیدیه و کارون ۱۶۰ مرد و ۲۳ زن، در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک ۵۹ مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی ۳۱ مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری ۲۸ مرد، در حوزه انتخابیه خرمشهر ۲۱ مرد، در حوزه انتخابیه دزفول ۴۲ مرد و هشت زن، در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه ۲۲ مرد، در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ۲۷ مرد و چهار زن، در حوزه انتخابیه شادگان هشت مرد و دو زن، در حوزه انتخابیه شوش ۲۳ مرد، در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند ۳۱ مرد و سه زن، در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان و لالی و اندیکا ۳۱ مرد و پنج زن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه اصلی انتخاباتی و ۱۳ حوزه فرعی انتخاباتی است که ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین