سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با نسیم خوزستان : کسانی که در مسیر سرمایه‌گذاران خلل ایجاد کنند را کنار خواهیم زد!

سيد محسن موسوی زاده در گفت و گو با نسيم خوزستان : كساني كه در مسیر سرمایه‌گذاران خلل ايجاد كنند را کنار خواهیم زد!

عضو شورای شهر اهواز گفت : رایزنی‌هایی را با سرمایه‌گذاران داخلی شروع کردیم و اعلام عمومی می‌کنیم که از سرمایه‌گذاری در شهر اهواز حمایت خواهیم کرد و همه اعضای شورای شهر نیز متعهدند که در کنار شهردار از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.
سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان گفت : یکی از شعارهایی که همه اعضای شورا به مردم دادند بحث فساد ستیزی در مجموعه شهرداری اهواز است. شهرداری اهواز یک مجموعه عظیمی است و گستره کاری بسیار وسیعی دارد. همه مردم مشاهده می‌کنند و نخبگان می‌بینند که کارها آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و دلیل این تعلل‌ها و وضعیت فعلی، وجود مشکل در سیستم شهرداری است.
وی در مورد الکترونیکی شدن خدمات شهرداری به مردم عنوان کرد : بیشتر فعالیت‌های شهرداری هنوز در حالت سنتی است و مکانیزه نشده، لذا بایستی بسیاری از فعالیت‌ها برون‌سپاری شوند تا شهرداری چابک‌تر شود.
اهواز شهر وسیعی است و مشکلات متعدد و خاص خود را دارد بنابراین نیاز است که شهرداری چابک‌تر، سالم‌تر و مأموریت‌های آن شفاف شود تا بشود کارها را پیش برد.
عضو شورای شهر اهواز پیرامون وجود فساد در شهرداری اهواز افزود : در مجموعه شهرداری انسان‌های سالم و خدوم در حال خدمات‌رسانی به مردم عزیز اهواز هستند اما افرادی نیز وجود دارند که به وظایف خود عمل نمی‌کنند و تخلفاتی که از جانب این افراد صورت می‌گیرد خدمات سایر کارکنان را تحت شعاع قرار داده است.
موسوی زاده گفت : در وحدت رویه‌ای که بین شورای شهر ایجاد شد، شهرداری را که مشخصه آن از دید همه پاک دستی است، انتخاب کردیم. شهردار انتخابی در انجام کارهای جهادی معروف است و از ایشان خواستیم که نسبت به شناسایی عناصر و عواملی که مخل در روند کار شهرداری هستند شناسایی کرده و با حفظ حرمت آن افراد را جابجا کند.
این عضو شورای شهر در خصوص بدهی سنگین شهرداری اهواز عنوان کرد : بدهی شهرداری را باید بعد از تفریق بودجه سال ۹۵ مشخص کرد. این روزها در حال انجام کار تفریق بودجه ۹۵ هستیم و حسابرس‌های شورا نیز در حال گزارش دهی به شورا هستند. مبالغ مختلفی در رابطه با بدهی شهرداری مطرح شده که میزان این بدهی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است. اما چیزی که امروز مکتوب و مستند است همان ۳۰۰ میلیارد تومان است.
موسوی زاده ادامه داد : البته سید خلف موسوی شهردار پیشین اهواز این مقدار بدهی را قبول ندارد و می‌گوید باید شما این گزارش را مستند و مکتوب بیان کنید.
این عضو شورای شهر درباره وجود تبعیض در ارایه خدمات به مناطق مختلف اهواز گفت : این مساله وجود دارد و ما نیز منکر آن نیستیم. چند دلیل عامل این تبعیض است، بعضی از مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز در سیستم‌های قبلی جزو محدوده شهر حساب نمی‌شدند که امروز با پیگیری شورا و نمایندگان مجلس این مناطق به محدوده شهرداری اهواز اضافه شدند.
سید محسن موسوی زاده ادامه داد : به‌طور مثال ۱۰۰ نفر از مجموعه خدماتی شهرداری منطقه ۵ از صبح تا عصر وارد منطقه محروم کریشان شدند و تمام نخاله‌های آن منطقه جمع‌آوری شد، تمام جوی‌های فاضلاب آن منطقه لایروبی، درختان هرس و تصاویری که مربوط به تبلیغات ایام انتخابات بود از دیوارهای منطقه پاک‌سازی شدند.
همین برنامه را در ملاشیه، زرگان، کوی فدک و جاه‌های دیگر انجام دادند تا با این حرکت‌های جهادی به مردم نشان دهیم که کم‌کم در حال از بین بردن این تبعیض‌ها هستیم. البته در قراردادهای جدید نیز مناطق محروم را در نظر گرفته‌ایم.
عضو شورای شهر اهواز افزود : به مردم نیز اعلام کردیم که هر جا موردی در خصوص تبعیض خدمات‌رسانی مشاهده کردید به ما پیامک بدهید تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. با دستوری که شهردار اهواز داده‌اند هرروز صبح ساعت ۶ شهرداران مناطق در سطح منطقه حضور داشته و خیابان‌های پاک‌سازی‌شده از زباله را از پیمانکاران تحویل می‌گیرند.
موسوی زاده با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری گفت : ما فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را در سطح شهر اهواز داریم. روز اولی که شورای شهر آغاز به کار کرد سراغی از سازمان مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری گرفتیم و مشاهده کردیم که این سازمان ساختمان مشخصی نداشت و در یکی از مراکز شهرداری وسایل این سازمان را گذاشته و کارکنان نیز در سایر سازمان‌ها پخش‌شده بودند.
در اقدام نخست با هماهنگی شهردار، محلی را برای این سازمان در خیابان زاویه آماده کردیم و مدیرعامل این سازمان و مجموعه آن در مکان مستقر شدند. شهردار اهواز نیز معتقد است که باید فرش قرمز جلوی پای سرمایه‌گذار انداخت و از هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی استقبال می‌کنیم.
عضو شورای شهر اهواز در خصوص حمایت از سرمایه گذاران افزود : برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل بروکراسی اداری فراری داده می‌شوند، این موارد را تصحیح خواهیم کرد و افرادی را که اخلال ایجاد می‌کنند از مسیر سرمایه‌گذاران کنار خواهیم زد.
موسوی زاده در پایان گفت : رایزنی‌هایی را با سرمایه‌گذاران داخلی شروع کردیم و اعلام عمومی می‌کنیم که از سرمایه‌گذاری در شهر اهواز حمایت خواهیم کرد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و شهر مفید باشد و تحولی در نمای شهر ایجاد کرد.
همه اعضای شورا متعهدند که در کنار شهردار از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین