عضو شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با نسیم خوزستان : یک سوم منازل اهواز سند ندارند

عضو شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با نسيم خوزستان : یک سوم منازل اهواز سند ندارند

سید محسن موسوی زاده گفت: توجه به مناطق محروم، عزم ویژه دولت و نگاه مقام معظم رهبری را می طلبد و اگر این نیازها سرازیر نشود قطعا شهرداری اهواز یا استانداری یک تنه نمی توانند مشکلات مناطق محروم را برطرف کنند.
عضو شورای شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان پیرامون اسناد منازل موجود در حاشیه شهر اظهار داشت: شایسته اهواز نیست که منازلِ یک سوم جمعیت اهواز، فاقد سند باشد و در این زمینه از نماینده ولی‌فقیه و استانداری خواستاریم که تکلیف سندسازی منازل حاشیه شهر را روشن کنند، اگر این اسناد سریعا تقدیم مردم شود به نفع مردم و شهرداری است به این دلیل که مشاهده می‌کنیم شهروندان برای انشعاب گاز و آب چقدر دوندگی می‌کنند. همچنین با اعطای اسناد به مردم، انقلابی در سطح شهر اهواز ایجاد خواهد شد که مردم با پرداخت عوارض به شهرداری، قطعا خدمات بهتری دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص مشکلات مناطق محروم بیان کرد: مشکلات مناطقی از جمله ملاشیه، کوی سیاحی، مندلی، منبع آب و حصیر آباد را نمی‌توان با اعتبارات فعلی شهرداری برطرف کرد، توجه به مناطق محروم، عزم ویژه دولت و نگاه مقام معظم رهبری را می طلبد. اگر این نیازها سرازیر نشود قطعا شهرداری اهواز یا استانداری یک تنه نمی توانند مشکلات مناطق محروم را برطرف کنند.
عضو شورای عالی استان‌ها درباره مصوبه مدیریت یک‌پارچه نیز عنوان کرد: در همه کشورها، شهرها با برنامه واحدی مدیریت می‌شوند که متاسفانه در ایران چنین برنامه‌ای وجود ندارد. در دولت‌های مختلف مدیریت واحد شهری مطرح بود اما تاکنون به تصویب نرسیده است که طی جلسات مکرر با رای بالا در شورای عالی استان‌ها به تصویب رساندیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم و در روزهای آتی در صحن علنی قرار است مطرح شود. اگر این طرح تصویب شود یک کار انقلابی بزرگ در سطح مملکت رخ می‌دهد و حدود ۲۳ نهاد مدیریتی زیر نظر شهرداری قرار می گیرند و اکنون می‌بینیم هماهنگی لازم بدون برنامه واحد مدیریتی بین نهادها وجود ندارد اگر هماهنگی‌ها بود لزومی به فعالیت‌های جزیره‌ای در سطح اهواز نداشتیم.
موسوی‌زاده در پایان افزود: اگر مدیریت یک‌پارچه شهری تصویب شود، یک شورای محلی توانمند خواهیم داشت که بتواند تمام مقرارت شهر را به دست گیرد و مدیریت کند، همچنین هماهنگی لازم بین مجموعه‌ها صورت می‌گیرد به همین دلیل از نمایندگان مجلس خواستاریم که با کلیات مصوبه مدیریت واحد شهری پای کار آیند و رای موافق دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین