معاون اجتماعی دادگستری خوزستان : کلانتری‌ مکان مناسبی برای ملاقات فرزندان طلاق نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خوزستان با اشاره به برنامه پیشگیری و کنترل تجمعات غیرقانونی و تحصن‌ها در سال جاری گفت: ارتقای سطح هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در جهت پیشگیری از فعالیت گروهک‌های تکفیری در خوزستان با جدیت در دستور کار است.
به گزارش ایسنا خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست خبری با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در سال ۹۷ بیش از ۲۴۰ کارگاه و ۴۰ جلسه رسمی با حضور دستگاه‌های مختلف در معاونت پیشگیری از وقوع جرم خوزستان برگزار شد.
وی با اشاره به اهم برنامه‌ها در سال گذشته در اداره فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: برگزاری کارگاه‌های ۲۳ مهارت برای تربیت فرزندان (برای والدین دارای فرزند ۷ تا ۱۲ سال)، برگزاری کارگاه در خصوص نهادینه‌سازی آموزش‌های پیش از ازدواج، برگزاری دو کارگاه در زمینه پیشگیری از خشونت و برگزاری ۱۸ کارگاه ویژه مربیان مهد و‌ پیش‌دبستانی برخی از اقدامات این معاونت بوده‌اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خوزستان ادامه داد: در زمینه بحث سبک زندگی اسلامی ایرانی، برنامه ویژه سربازان تحت عنوان “فرزندان آفتاب ” ۲۱ کارگاه برگزار شده است.
امانت بهبهانی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره خانواده در سطح استان گفت: اولین کاری که در این زمینه انجام شد، بحث تشکیل بانک اطلاعات مشاورین خانواده بود و اکنون بانک اطلاعاتی مراکز مشاورین خانواده خوزستان جمع‌آوری شده است. پس از اطلاع‌رسانی عمومی، از اکثریت مراکز اعتبار لازم را به دست آوردیم تا مراکز مشاوره خانواده استان رصد شوند و پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده مخصوصا طلاق را به مراکزی که دارای صلاحیت بیشتری هستند، ارجاع دهیم.
وی افزود: با این اقدام حدود ۱۰ مرکز مشاوره خانواده انتخاب و به دادگاه‌های خانواده خوزستان معرفی شدند تا پرونده‌های طلاق به این مراکز ارجاع داده شوند و شاهد بازخورد بهتر و کاهش آمار طلاق باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خوزستان با اشاره به فعالیت مرکز ملاقات فرزندان طلاق در استان تصریح کرد: در حال حاضر شش مرکز ملاقات فرزندان طلاق تحت عنوان مراکز مهر خانواده در خوزستان وجود دارد که در حال توسعه این مراکز هستیم. پیش از این، فرزندان طلاق در کلانتری‌ها با والدین ملاقات می‌کردند و کلانتری‌ها برای این موضوع، محل مناسبی نیستند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خوزستان گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که امسال در دستور کار قرار دارد، بحث پیشگیری و کنترل تجمعات غیرقانونی و تحصن‌ها است. همچنین بحث ارتقای سطح هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در راستای پیشگیری از فعالیت گروهک‌های تکفیری در خوزستان نیز با جدیت در دستور کار است. اجرای ارتقای مداخلات انتظامی در راستای کاهش تلفات جانی درون‌شهری با همکاری دستگاه‌های ذیربط نیز از دیگر موارد مورد تاکید است.
وی تصریح کرد: اکنون پیشگیری به یک امر ضروری تبدیل شده است و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و قوه قضاییه است تا بتوانیم با تحقق پیشگیری، از حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کنیم.
امانت بهبهانی عنوان کرد: در سطح کشور سالیانه ۱۵ میلیون پرونده وارد دادگستری‌ها می‌شود و در خوزستان نیز سالیانه یک میلیون پرونده وارد دادگستری‌ها می‌شود که حجم کار را بسیار سخت کرده است و این موضوع، پیشگیری را به امری واجب تبدیل کرده است. از دستگاه‌های دیگر نیز می‌خواهیم که وظایف خود در حوزه پیشگیری را انجام دهند تا بتوانیم در این زمینه نتایج اثرگذارتری داشته باشیم.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین