به علت ضعف دستگاه‌های نظارتی ؛ قاچاقچیان سوخت نیروگاه‌ها سالانه ۱۱ میلیارد تومان سود می‌برند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قاچاقچیان سوخت نیروگاه‌ها در سال حدود ۱۱میلیارد تومان سود می‌برند، راندمان پایین تولید، فرسودگی و کوتاهی عمر تجهیزات نیروگاهی را از نتایج استفاده از آب به جای گازوئیل در نیروگاه‌ها دانست.
علی گلمرادی در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص انتقاد وزیر نفت مبنی بر تحویل رایگان گازوئیل به نیروگاه‌ها، گفت: دغدغه و نگرانی وزیر نفت در رابطه با این مسئله کاملا به‌جا است چراکه علاوه‌بر مشاهده فضای فسادبرانگیز در حوزه انرژی، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تاسیسات نیروگاهی به دلیل عدم استفاده از سوخت خالص وارد می‌شود، درواقع راندمان تولید پایین، فرسودگی و کوتاهی عمر تجهیزات نیروگاهی از دیگر نتایج استفاده از آب به جای گازوئیل در نیروگاه‌ها است.
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قاچاقچیان سوخت نیروگاه‌ها با فروش این سوخت در بازار آزاد چندین برابر از حد معمول سود بدست می‌آورند، ادامه داد: به علت ضعف نظارتی و بی‌تعهدی از جانب بهره‌برداران و دستگاه‌های نظارتی این دزدی‌ها صورت می‌گیرند لذا دستگاه‌های نظارتی باید به‌طور ویژه به این مهم ورود کرده و با انعکاس رسانه‌ای تخلف آن‌ها مانع از انجام مشابه این تخلفات شوند. دزدی‌ها به علت ضعف نظارتی و بی‌تعهدی از جانب بهره‌برداران و دستگاه‌های نظارتی این صورت می‌گیرند لذا دستگاه‌های نظارتی باید به‌طور ویژه به مسئله قاچاق سوخت نیروگاه‌ها ورود کنند.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: روزانه اگر یک کامیون حامل گازوئیل وارد نیروگاه‌ها شده اما به جای گازوئیل آب به مخزن تحویل داده ‌شود هیچ کس با خبر نمی‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین