افزایش مصرف قلیان در میان زنان نگران کننده است ؛ ۸۰ درصد دانشجویان قلیان می کشند

افزایش مصرف قلیان در میان زنان نگران كننده است ؛ ۸۰ درصد دانشجویان قلیان مي كشند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به اینکه ۸۰ درصد دانشجویان قلیان مصرف می کنند، گفت: استعمال قلیان نه تنها در قهوه خانه ها بلکه در تمامی اماکن عمومی باید ممنوع و با عرضه کنندگان به شدت برخورد شود.
روح‌اله بابایی صالح در گفت‌وگو با خانه ملت، با ابراز خرسندی از مخالفت شورای نگهبان با لغو ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها، گفت: استعمال قلیان نه تنها در قهوه خانه ها بلکه در تمامی اماکن عمومی باید ممنوع و از سویی با عرضه کنندگان به شدت برخورد شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزاد شدن عرضه قلیان در قهوه خانه ها تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود، افزود: مصرف قلیان در کشور در حال افزایش است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت کاهش مصرف دخانیات گام برداشت.
وی با بیان اینکه استدلال از بین رفتن شغل به دلیل حذف قلیان به هیچ وجه منطقی نیست، تصریح کرد: به طور قطع با آزاد شدن عرضه قلیان تعداد مصرف کنندگان این ماده دخانی افزایش می یابند و تبعات اجتماعی و بهداشتی زیادی را به همراه دارد؛ برخی بر این باورند که جوانان نیاز به تفریح دارند و باید عرضه قلیان آزاد شود در حالی که این اقدام تهدیدی بزرگ برای سلامت جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان محسوب می شود و در آینده ای بسیار نزدیک باید هزینه های ناشی از این تصمیم گیری غلط را بپردازیم.
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم یادآور شد: باید از عرضه قلیان در قهوه خانه ها و همچنین گسترش قلیان سراها جلوگیری کرد؛ متاسفانه شاهد افزایش مصرف قلیان در میان زنان کشور هستیم و این موضوع بسیار نگران کننده است و به طور قطع آزاد شدن عرضه قلیان مساوی با روی آوردن بیشتر زنان و جوانان به سمت این ماده دخانی است.
بابایی صالح، قلیان را دروازه ورود به اعتیاد و زمینه ساز گسترش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه مصرف قلیان خانوادگی شده و امروزه در مهمانی های خانوادگی و دوستانه بدون توجه به عوارض آن به راحتی دود می شود و در اغلب خانه های ایرانی یک عدد قلیان وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پیگیری و مخالفت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مصوبه مذکور جای تشکر و قدردانی دارد و از شورای نگهبان هم بابت مخالفت با مصوبه تشکر می کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه بیش از ۸۰ درصد دانشجویان قلیان مصرف می کنند، تصریح کرد: این تهدیدی جدی است و باید برای کنترل مصرف دخانیات چاره اندیشی کرد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین