دست سودجویان و دلالان را قطع کنید ؛ فاجعه در برداشت شلتوک خوزستان

امام جمعه اهواز نسبت به وقوع خسارت فاجعه‌بار در برداشت محصول شلتوک خوزستان هشدار داد و خواستار ورود قوه قضائیه برای جلوگیری از اخلال در بازار محصول شلتوک کشاورزان خوزستانی توسط دلالان شد.
حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه این شهر، نسبت به آنچه «وقوع فاجعه در برداشت شلتوک خوزستان در حال رخ دادن است» هشدار داد و گفت: برای چاره‌اندیشی در فاجعه‌ای که در برداشت شلتوک، ممکن است اتفاق بیفتد، فردا دیر است و باید اقدام عاجل شود.
وی تصریح کرد: کمیته برنامه‌ریزی محصولات کشاورزی باید به وظایف خود عمل کند تا مردم همچون امسال شاهد سرگردانی در برداشت محصول نباشند.
موسوی‌فرد با تاکید بر برنامه‌ریزی جهادی برای برداشت محصولات کشاورزی افزود: زمینه صادرات شلتوک باید فراهم شود و دولت باید برای فعالیت تجار اقدام کند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه دستگاه قضایی باید برای قطع دست سودجویان و دلالان اقدام کند، اضافه کرد: شلتوک کاران باید انصاف به خرج دهند و قیمت‌ها را منصفانه تعیین کنند تا مردم به خرید محصول آنها تشویق شوند.
وی گفت: برای جلوگیری از خسارت به شلتوک کاران، مردم، ادارات دولتی و نهادهای نظامی خرید محصول برنج محلی خوزستان را جایگزین برنج های وارداتی کنند.
موسوی‌فرد اظهار داشت: امسال شلتوک کاری در کل کشور و در تمام استان‌ها توسعه یافته بود و خوزستان نیز نشان داد که در صورت آماده‌سازی بسترها به خوبی از آنها استفاده می‌کند و جوانان هیچکدام بیکار نمی‌مانند.
وی همچنین با تاکید بر خرید محصولات داخلی گفت: وضع تعرفه مناسب برای کالاهای وارداتی، حمایت برابر از تولیدکنندگان داخلی و واردات، تامین تسهیلات ارزان قیمت برای تولید و کاهش هزینه‌های مالیاتی باید برای رونق تولیدات داخلی در نظر گرفته شود.
* لزوم آمادگی برای سیل
امام جمعه اهواز همچنین درخصوص پیش بینی‌ احتمال وقوع سیل در ماه‌های آینده گفت: در آستانه بارندگی شدید قرار داریم که البته ممکن است سیل رخ ندهد اما شرط عقل این است که آمادگی داشته باشیم و سیل بندها و کانال‌های سیلاب‌بر احداث شود.
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دولت برای مهار گرانی افسارگسیخته افزود: جهش قیمت‌ها در روزهای اخیر در کالاهای ضروری و قیمت خودرو برای قشر آسیب پذیر مشکلات بسیاری بوجود آورده است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: دولت‌ها دست نشانده هستند اما باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بیش از گذشته برای نزدیک شدن امت‌های اسلامی به همدیگر برنامه‌ریزی شود.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین