رئیس هیات صندوق توسعه ملی : برای سرمایه گذاری عظیم در خوزستان آمادگی داریم

رئيس هیات صندوق توسعه ملی : برای سرمایه گذاری عظیم  در خوزستان آمادگي داريم

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۰میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زا و زیربنایی خوزستان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا مرتضی شهیدزاده در آیین شروع عملیات اجرایی کارخانه کاغذسازی مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی در شادگان خوزستان افزود: در سال‌های اخیر در مجموع ۴۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده که از این میزان ۱۰میلیارد دلار آن سهم خوزستان بوده ،که نشان‌دهنده اهتمام دولت و نظام اسلامی به استان زرخیز خوزستان است. وی با اشاره به تخصیص و پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار به بخش آب و خاک خوزستان که در قالب ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تعریف شد بیان کرد: با اجرای گام نخست این طرح حدود ۳۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان نوسازی و تجهیز شده و در نهایت منجر به برداشت سه برابری محصول در واحد سطح شده است. رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: هشت میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نیز برای مهار آب‌های مرزی و جلوگیری از هدررفت آب به کشورهای همسایه به‌طور کامل پرداخت شده است.
شهیدزاده بیان کرد: با اجرای طرح‌های مهار آب‌های مرزی ، ضمن توسعه بخش کشاورزی و تقویت آب‌های زیرزمینی، از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی و خالی شدن روستاهای همجوار مرز جلوگیری شده است.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح‌های کلان و عظیم اقتصادی و اشتغال‌زا در خوزستان خبر داد.
وی با بیان اینکه خوزستان قلب اقتصادی کشور است و نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشته افزود: همه ما به خوزستان احساس دین می کنیم و باید گفت خوزستان برهمه ملت ایران حق دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین