مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد : ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد : 3 سناریو برای بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه گفت: با حضور اولیای دانش‌آموزان، برنامه‌هایی برای توجیه آن‌ها در حال برگزاری است اما باز همچنان دغدغه‌ها وجود دارد؛ مردم نگرانی دارند اما همه تلاش ما این است که شرایط خوبی در مدارس فراهم شود.
کوروش مودت اظهار کرد: برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم تلاش‌های خوبی شد و در هر حوزه امتحانی یک پایگاه سلامت داشتیم و امتحانات به نحو خوبی برگزار شد. نمی‌گویم نقصی وجود نداشت اما سریعا نواقص را رفع کردیم.
وی افزود: قبل از برگزاری امتحانات، اولیاء بابت برگزاری امتحانات استعدادهای درخشان و نمونه دولتی معترض بودند و دغدغه داشتند اما با مشاهده رعایت دستورالعمل‌های بهداشت در زمان برگزاری امتحانات، دغدغه مردم کاسته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد داوطلبان کنکور سراسری در حوزه آموزش و پروش خوزستان آزمون می‌دهند، گفت: آزمون ۵۱ هزار داوطلب در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد. در این راستا ۵۰۰ حوزه امتحانی در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده و در هر حوزه، پایگاه سلامت و اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است.
مودت ادامه داد: پیش از این اعلام شده بود که فاصله بین داوطلبان باید ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر باشد اما اخیرا سازمان سنجش اعلام کرد که باید فاصله صندلی داوطلبان دو متر باشد و اکنون فاصله‌ها را به دو متر تغییر داده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین در همه حوزه‌های امتحانی، شیوه‌نامه‌ها مانند استفاده از ماسک، ‌رعایت فاصله هنگام ورود و تهویه سالن برگزاری کنکور رعایت می‌شود. ما حوزه‌ها را متراکم در نظر نمی‌گیریم و ممکن است داوطلبان در چند کلاس قرار بگیرند.
وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس نیز سه سناریو پیش‌بینی شده و همه موارد در نظر گرفته شده است. تعطیلی یا غیرتعطیلی مدارس به تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی برمی‌گردد. آنچه به ما اعلام شده بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه است. در شهرهای سفید، فعالیت مدارس کاملا حضوری است اما امکان برگزاری ۱۰ درصد به صورت مجازی وجود دارد. در شهرهای قرمز نیز فعالیت مدارس کاملا مجازی و در شهرهای زرد مجازی و حضوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: وزارت آموزش و پرورش مواد ضدعفونی مدارس را نیز پیش‌بینی کرده است. تعداد دانش‌آموزان در سرویس مدارس نیز باید یک نفر در صندلی جلو و دو نفر در صندلی‌های عقب باشد. با حضور اولیای دانش‌آموزان، برنامه‌هایی برای توجیه آن‌ها در حال برگزاری است اما باز همچنان دغدغه‌ها وجود دارد؛ مردم نگرانی دارند اما همه تلاش ما این است که شرایط خوبی در مدارس فراهم شود.
مودت افزود: در شرایط سفید هم کلاس‌ها مانند حالت عادی برگزار نمی‌شوند. شیوه‌نامه داخلی به شورای مدرسه واگذار شده است. مثلا از پنج‌شنبه برای فعالیت استفاده کنند تا فاصله‌گذاری بهتر رعایت شود یا برگزاری کلاس‌ها زوج و فرد باشد اما تعطیلی طبق تصمیم ستاد کرونا است. فعالیت کلاس مدارس در نوبت صبح پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه و در دیگر پایه‌ها ۳۰ دقیقه، در متوسطه اول و دوم نیز ۳۵ دقیقه پیش‌بینی شده است.
در نوبت صبح دو بخش دانش‌آموزان به مدرسه و در نوبت ظهر دو قسمت به مدرسه می‌روند.
وی در خصوص هزینه سرویس مدارس، بیان کرد: مقرر شده تاکسیرانی نرخ سرویس مدارس را اعلام کند تا قرارداد منعقد و افراد به مدارس معرفی شوند البته باید در تعیین نرخ سرویس مدارس، حال مردم هم رعایت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم در شهریورماه، گفت: در شرایط قرمز، نهایت تلاش را کردیم که امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شوند اما اکنون امتحانات پایه دوازدهم هم به صورت حضوری در حال برگزاری است و کمترین گزارش ناشی از بیماری در حوزه‌ها داشته‌ایم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین