امنیت شرط اول توسعه است /جامعه ما نیازمند اتکا به ظرفیت‌های داخلی دارد

استاندار خوزستان گفت: اگر توسعه اقتصادی در جامعه رخ ندهد، امنیت آن جامعه نیز به مخاطره می‌افتد و اگر درجامعه امنیت وجود نداشته باشد بی شک توسعه اقتصادی نیز محقق نخواهد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، صادق خلیلیان روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک یگان‌های نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در محل ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار داشت: توسعه دارای ابعاد و مولفه های مختلفی از جمله توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و هیچ یک از این مولفه ها محقق نمی‌شوند مگر اینکه امنیت در جامعه برقرار شود.

وی افزود: این مولفه‌ها چنان درهم تنیده شده که برای توسعه سیاسی نیازمند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و در غیر این صورت جامعه و اهداف خود نخواهد رسید.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر توسعه اقتصادی در جامعه رخ ندهد، امنیت آن جامعه نیز به مخاطره می‌افتد و اگر درجامعه امنیت وجود نداشته باشد بی شک توسعه اقتصادی نیز محقق نخواهد شد زیرا توسعه اقتصادی نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است سرمایه‌گذاری نیز در هر نقطه نیازمند برقراری امنیت است.

خلیلیان، فرهنگ را زیر بنای رشد و توسعه در هر جامعه برشمرد و گفت: فرهنگ غنی اسلامی ما را از هر جهت به سایر فرهنگ‌ها بی‌نیاز کرده و بنیان قوی برای توسعه کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت توسعه فرهنگی و سیاسی بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) بوده و باعث ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان شد در حالی‌ که پیش از پیروزی انقلاب کشوری با شاخص‌های توسعه پایین داشتیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه پس از دوران دفاع مقدس، توسعه در دستور کار قرار گرفت و شاخص‌های توسعه ایران بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی سازمان ملل متحد به تصویب رسید و ایران اکنون جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالایی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه توسعه به این معنی نیست که مشکلاتی در کشور نداریم؛ بخصوص که در سال‌های اخیر مورد تهاجم دشمن نیز قرار گرفته ایم اما بازهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران توانست این دهه حساس را مقاومت کند و به تدریج آثار تحریم‌های ظالمانه کاهش پیدا کرد.

خلیلیان گفت: جامعه کنونی ما نیازمند اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع بین المللی بدون وارد شدن خدشه ای به استقلال کشور، است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1217مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین