استاندار: خوزستان نباید محرومیت داشته باشد

استاندار: خوزستان نبايد محروميت داشته باشد

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه اظهار کرد: نگاه ما به استان خوزستان نسبت به جایگاهی که داریم بسیار مهم است. استان خوزستان با توجه به جمعیتی که دارد شناخت آن نیز بسیار مهم است.
او توضیح داد: استان خوزستان آینده درخشانی دارد اما اگر ما هماهنگی لازم را نداشته باشیم آیندگان ما را نمی‌بخشند.
مقتدایی با بیان این که در این کارگاه هدف ما ایجاد حساسیت مثبت و شفاف در خصوص خوزستان است تصریح کرد: خوزستان با توجه به وقایع تاریخی و گذشته پررونقی که داشته وضعیت مهمی دارد و متعلق به مملکت است.
او با اشاره به این که قرار است یکپارچگی در استان انجام شود گفت: گذشته، تاریخ و فرهنگ خوزستان باید حفظ شود. شاید بخشی از تاریخ این استان مطلوب نباشد. اما همان بخش هم متعلق به خوزستان و کشور است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ماهشهر یک شهر صنعتی است که اگر ریشه این صنعتی بودن را پیدا کنیم متوجه می‌شویم تاریخی گسترده و غنی پشت آن است. لذا اگر نسبت به استان خوزستان و شهرستان‌های آن شناخت داشته باشیم می‌توانیم محرومیت را از این استان ریشه‌کن کنیم.
وی با اشاره به افتتاح بندر شادگان در روز گذشته گفت: تالاب شادگان اشتغال‌زایی زیادی را به همراه دارد و در بحث گردشگری پتانسیل بسیار خوبی دارد. لذا خوزستان نباید با وجود چنین ظرفیتی محرومیت داشته باشد.
او ادامه داد: ارتباطات بین شهر‌های استان قومی است و شهرستان‌ها می‌توانند از امتیازات و ظرفیت‌های خود استفاده کنند. هدف ما این است که مشترکات بین شهرستان‌ها شناسایی شوند و از قابلیت‌ها هم استفاده کنند.
سپس دکتر حجت، استاد دانشگاه تهران، گفت: وقتی به جمعیت جوامع کوچک اضافه می‌شود آن جوامع بزرگ‌تر می‌شوند و نیاز مدیریت در شئون مختلف آن افزایش می‌یابد.
او با بیان این که شکل زندگی به سمتی پیش می‌رود که هر روز نیاز به مدیران بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که مدیران می‌گیرند در کیفیت زندگی آنان موثر است. اما باید ببینیم این تصمیمات با چه شناسایی صورت می‌گیرند؟ باید بدانیم که به کجا حرکت می‌کنیم و آیا تصمیماتی که می‌گیریم در شئونات زندگی مردم تاثیر می‌گذارند یا خیر؟
حجت تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید شهر و شهرستان خودشان را به خوبی بشناسند. ما با شیوه‌ مدیریتی که داریم می‌توانیم جزیی‌ترین شئون زندگی مردم را بیابیم و نسبت به آن‌ها تصمیم بگیریم و شکلی از زندگی را برای آن‌ها فراهم کنیم.
او اضافه کرد: اگر دستگا‌هی تحت مدیریت ما است ما باید از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.
استاد دانشگاه تهران بیان کرد: ما به یک نوع شناسایی از جوامعی که با آن‌ها سروکار داریم نیاز داریم. شناسایی جزییات و خصوصیات یک جامعه به ما این امکان را می‌دهد که چگونه با آن‌ها برخورد کنیم.
وی توضیح داد: ما به عنوان مدیران این جامعه با شناخت عوامل و عناصر اصلی زندگی مردم و کشور می‌توانیم شکل زندگی مردم را با تصمیمات خود تعیین کنیم. همچنین باید بدانیم عناصر تشکل دهنده چه هستند و آن‌ها را شناسایی کنیم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین