بازار فردوس محل مناسبی برای انتقال بنکداران نیست!

بازار فردوس محل مناسبي براي انتقال بنکداران نيست!

فرماندار اهواز با تعیین ضرب الاجل یک ماهه به بنکدارانی که در هسته مرکزی شهر فعالیت دارند اعلام نمود؛ علاوه بر مجتمع بنکداران در شرق شهر، در غرب اهواز نیز محل جدیدی در”بازار فردوس” با امتیاز ویژه برای انتقالشان درنظرگرفته شده است.
دراینکه بنکداران قانونا باید پس از احداث سایت و یا مجتمع های مناسب و استاندارد منتقل شوند هیچگونه شک وتردیدی نیست.اما اگر قرار باشد هر محلی ولو غیراستاندارد و نامناسب را انتخاب و بنکداران را به زور وادار کرد به این مکان ها نقل مکان کنند امری غیر منطقی وتامل برانگیز است.
مساله ای که درطول چند سال گذشته برخی اصرار داشتند آن را به هرقیمتی که شده عملی سازند اما به دلایل مختلف قادر به انجام آن نبودند.
حال فرماندار اهواز اعلام کرده است که علاوه بر سایت شرق اهواز که بنکداران به دلایل منطقی از جمله همجواری با صنایع فولاد تمایل به رفتن به آنجا ندارند، محلی را در غرب اهواز بنام “بازارفردوس” به این امر اختصاص داده اند که به این ترتیب بهانه نرفتن از هسته مرکزی شهر را از بنکداران بگیرند.
خبرنگارنسیم خوزستان جهت آگاهی از کم وکیف موضوع درمحل مذکور(بازارفردوس)حضوریافت تا ببیند جایی که فرماندار پیش بینی و اعلام نموده، اساسا جای مناسبی برای انتقال بنکداران می باشد یا خیر !
برخلاف انتظار، این محل که از عنوانش نیز کاملا هویداست مجتمعی تجاری است با حدود ۳۰۰ مغازه تقریبا ۱۲ متری در۲ طبقه در زمینی به مساحت تقریبی۲۵۰۰ مترمربع که درحال حاضر در این محل، مغازه های قصابی، الکتریکی،سوپرمارکت، لبنیات و… مشغول فعالیت می باشند، بایک نگاه می توان فهمید که این محل با سایت بنکداران که نیاز به حداقل ۱۰۰ متر فضا جهت انبار و دفتر فروش برای هر بنکدار دارد هیچگونه تناسبی ندارد.
مهندس ارزانی بیرگانی با آن همه تجربه، چگونه به این نتیجه رسیده که این محل برای انتقال بنکداران مناسب است؟ تصاویری که از این محل گرفته شده آنقدرگویاست که نیاز به توضیح بیشتر ندارد.
حال باید مسوولان ذیربط ازجمله آقای فرماندار که قصد دارند یک مجموعه اقتصادی که سالیان سال سرمایه و زندگی خود را صرف ارایه خدمات به مردم و شغلی آبرومند نموده اند و هیچکس نمی تواند به سرنوشت آنان بی توجه باشد را با زور و تهدید وادار به چیزی نمایند که اگر قدری کنکاش شود همگان خواهند فهمید که اگر بی تدبیری نباشد ممکن است منافع برخی درآن رقم خورده باشد.
ضمنا جا دارد به این نکته نیز اشاره شود، ازجمله ایرادهایی که فرماندار به برخی از بنکداران گرفته است این است که برخی ازآنها فاقد پروانه کسب و یا مشمول عدم رعایت مسایل بهداشتی هستند. این موضوع نیز راهکار خاص خود را می طلبد، بهتر این بود هرکدام از بنکدارانی که دارای مشکلات فوق هستند را طبق قانون و تعیین ضرب الاجل مشخص وادار به برطرف کردن مشکل و یا درنهایت مجبور به انتقال به مکانی مناسب کرد.
در پایان باید اشاره کرد چرا راهکارهای منطقی و اصولی، جای خود را به روش های دیگر می دهد؟

درباره نویسنده

7479مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین