رسول جامعی در گفت و گو با نسیم خوزستان : پروژه مترو اهواز پیشرفت فیزیکی نداشته است

رسول جامعی در گفت و گو با نسيم خوزستان : پروژه مترو اهواز پیشرفت فیزیکی نداشته است

مدیرعامل قطار شهری اهواز گفت: از سال ۹۶ تاکنون تغییری در پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز ایجاد نشده وتاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

رسول جامعی در گفت وگو با خبرنگار نسیم خوزستان، اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون تغییری در پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز ایجاد نشده وتاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ قرارداد با شرکت کیسون فسخ شد، افزود: پیمان کار فسخ قرارداد را نپذیرفته و کارگاه ها را تحویل نداده که این عملکرد قانونی نیست. شرکت کیسون در این خصوص در دادگاه شکایت کرده و اکنون منتظر رای نهایی دادگاه جهت خلعیت پیمانکار و تحویل دادن کارگاه ها هستیم.

مدیرعامل قطار شهری اهواز گفت: تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد که در این تفاهم نامه مطالعات اولیه ارائه شد و تاکنون ۱۲ جلسه مشترک بین کارگاه فنی قطار شهری اهواز و قرارگاه خاتم تشکیل شد؛ قرارگاه خاتم الانبیا برآورد ها را به روز محاسبه کرد.

وی در پایان تصریح کرد: نمی توان تا صدور رای دادگاه درخصوص شکایت شرکت کیسون درباره ادامه روند پروژه قطار شهری نظری بیان کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همانطور که شهروندان اطلاع دارند قرارداد پروژه  قطار شهری اهواز، از سال ۸۵ نوشته شد و تا سال ۹۲ کار در برخی از مواقع مقطعی و در برخی از مواقع به‌صورت مستمر انجام شد ولی متأسفانه حتی یک خط از ۴ خط پیش بینی شده برای این پروژه فعال نشد.

بر اساس این طرح، اهواز نزدیک به ۷۰ کیلومتر مترو خواهد داشت که احداث آن می تواند ١٠٢ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته باشد اما تاکنون بی نتیجه مانده است.
انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین