مانور مقابله با تخلفات شهری در اهواز آغاز شد

مانور مقابله با تخلفات شهري در اهواز آغاز شد

بهزاد مشکوری اظهار کرد: ‌این مانور به صورت گسترده از امروز آغاز شده است و در هفته جاری در کلیه مناطق شهری برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهرداری بسیار با اهمیت است، گفت: ‌ساخت‌وسازهای غیرمجاز بیشتر در حاشیه شهر و در مناطق ۶ ، ۳ و ۷ انجام شده که با اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص این ساخت‌وسازها، کلیه بناها به طور کامل تخریب خواهد شد.
مدیر پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اهواز افزود: در خصوص تخلف سد معبر نیز از این پس عملیات جمع‌آوری به صورت گسترده انجام خواهد شد و اجرای عملیات در هر منطقه نیز به عهده شهرداری همان منطقه است. جمع‌آوری خودروهای میوه‌فروش از سطح معابر شهری نیز به طور جد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
مشکوری اظهار کرد: اگر راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و فرمانداری در کنار شهرداری وارد عمل شوند، نتیجه مطلوب خواهیم گرفت. درست است که در ماده ۵۵ این قانون آمده که ” شهرداری می‌تواند رفع سد معبر کند” اما موضوع مهم این جا است که بر اساس این ماده قانونی نمی‌شود با متخلف برخورد کرد و تا وقتی که مانور گنک است، کار هیچ کیفیتی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: ‌بیش از ۵۰ درصد سد معبرها در بازار اهواز توسط خود بازاریان انجام می‌شود که وسایل خود را تا ۵ متر در سطح معبر بساط می‌کنند. در مجلس در خصوص رفع سد معبرها اقدام خوبی در حال پیگیری است که در صورت تصویب، سد معبرها در ماده ۵۵ از مصادیق جرم مشهود قرار می‌گیرند.
مدیر پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اهواز گفت: ساماندهی این امور یک کارگروهی است و شهرداری نمی‌تواند به تنها اقدام کند و می‌طلبد که نیروی انتظامی و راهور نیز وارد عمل شوند. البته هر جایی که مردم ورود کرده، همیشه کار درست پیش رفته و بنابراین، مشارکت شهروندان در پاک‌سازی چهره شهر از این تخلفات بسیار موثر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین