عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد/قوه مجریه باید پاسخگوی تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد/قوه مجریه باید پاسخگوی تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های همراه با آزمون و خطای تیم اقتصادی دولت گفت: قوه مجریه باید پاسخگوی کاهش قدرت خرید و تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، محمد کعب عمیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در کنترل قیمت ها عملکرد مطلوبی نداشته است، اظهار کرد: این وضعیت بیش از پیش باعث نگرانی مردم و مجلس شورای اسلامی شده است.

وی ادامه‌داد: مهمترین رسالت تیم اقتصادی دولت باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد اما این امر تاکنون به خوبی مدیریت نشده است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی به وعده وزرا و تیم اقتصادی دولت در زمان رای اعتماد اشاره‌ کرد و گفت: آنچه که امروز از عملکرد این تیم مشاهده می‌شود؛ ضعف در انجام وظایف قانونی است که برای کنترل گرانی‌ها بر عهده دولت گذاشته شده است.

کعب عمیر اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش قدرت خرید جامعه کارگری، ساختار افزایش دستمزدها را به پیش برده اما از سوی دیگر می‌بینیم که این مسئله به بهانه‌ای برای گرانی‌ها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد، گفت: در شرایطی که کشور نیازمند نیروهای توانمند و کارشناس در حوزه اقتصادی دارد، مسئولان اقداماتی را در پیش گرفته که همراه با آزمون و خطا هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: از دولت خواسته می‌شود ضمن ترمیم بدنه مدیران و تصمیم گیران اقتصادی کشور، بیش از پیش مشورت پذیر باشد و از انجام تصمیمات شتاب زده و خلق الساعه پیشگیری کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت آرد امروز به چالشی جدی در جامعه تبدیل شده است، گفت: نباید اجازه داد با تصمیمات غیرکارشناسی، بیش از این مردم دچار زحمت شوند.

وی افزود: قشر کم درآمد جامعه نیاز دارد که تصمیمات اقتصادی دولت باعث بهبود شرایط زندگی آنها شود و در همین راستا باید از تصمیمات خودسرانه برخی مدیران دولتی جلوگیری کرد.

کعب عمیر گفت: مردم در شرایط فعلی توان تحمل گرانی های موجود را ندارند و انتظار می‌رود که دولت هرچه سریعتر برای ترمیم تیم اقتصادی خود وارد عمل شود و قوه مجریه باید پاسخگوی کاهش قدرت خرید و تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد.

وی اظهار کرد: دولت برای اینکه بتواند در عرصه اقتصادی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید با واقعیت های موجود روبرو شود و از شعارهایی با کاربرد سیاسی پرهیز کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیکاری و گرانی همچنان بزرگترین مشکل مردم کشور محسوب می‌شود، گفت: رفع این مشکلات نیازمند بکارگیری از توان و دانش علمی افراد کارشناس و آگاه به امور است.

انتهای پیام

برچسب : ,

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین