معاون وزیر علوم: وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان هیچ تناسبی با ظرفیت آن ندارد

معاون وزیر علوم: وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان هیچ تناسبی با ظرفیت آن ندارد

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باوجود تلاش صورت گرفته برای توسعه پارک علم و فناوری خوزستان، وضعیت این استان در این زمینه هیچ تناسبی با ظرفیت‌های آن ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ، علی خیرالدین امروز در آیین تکریم و معارفه رییس قدیم و جدید پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۴۹ پارک علوم و فناری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱ پارک دانشگاهی است، اظهار داشت: ۲۲۴ مرکز رشد در کشور فعالیت دارند که در برنامه‌ریزی جدید ایجاد مراکز رشد در تمام شهرستان‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: حرکت در مسیر توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در کشور، حرکت از جز به کل تغییر کرده است که بر این اساس ابتدا مراکز رشد، سپس پردیس‌های فناروی و نوآوری و در نهایت ایجاد پارک های علم و فناروی دانشگاهی پیگیری می‌شود.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری همکاری میان همه بخش‌های خوزستان برای توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری این استان را ضروری دانست و ادامه داد: باوجود تلاش صورت گرفته برای توسعه پارک علم و فناوری خوزستان، وضعیت این استان در این زمینه هیچ تناسبی با ظرفیت‌های آن ندارد.

خیرالدین گفت: ایجاد پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه شهید چمران با مشارکت پارک علم و فناوری استان با تخصیص ۶ هکتار زمین و پیگیری احداث برج فناوری از جمله موضوع‌های مهمی است که در خوزستان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نگران اشتغال دانش بنیان در کشور هستیم ادامه داد: به منظور هدایت رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد در حوزه فناوری رقمی بین ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال در حوزه فناوری و نوآوری در اختیار پارک هاب علم و فناوری قرار گرفته است که با وجود ابلاغ متاسفانه به دلیل کار رسانه‌ای کم، بخش زیادی از اساتید و دانشجویان اطلاعی از این طرح ندارند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین