فرماندار آبادان : مقصران حادثه متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ حتما به تخلفات استاندار سابق خوزستان نیز رسیدگی خواهد شد

فرماندار آبادان : مقصران حادثه متروپل به اشد مجازات خواهند رسيد/ حتما به تخلفات استاندار سابق خوزستان نيز رسيدگي خواهد شد

فرماندار ویژه آبادان گفت: به تخلفات همه مقامات از جمله استاندار سابق خوزستان پله به پله رسیدگی می‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، «احسان عباسپور»، فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: «در حال حاضر مطالبه مردم آبادان و خوزستان مجازات متخلفان در هر مقام و عنوانی است و این شامل استانداران سابق هم می شود. مردم مطمئن باشند روند رسیدگی‌های قضایی و قانونی پله به پله انجام می‌شود و به استانداران سابق هم می رسد.»

وی که از سوی استانداری خوزستان به عنوان سخنگوی حادثه متروپل معرفی شده است، افزود: تخلفات مربوط به هلدینگ عبدالباقی مربوط به سال های ۹۴ تا ۹۹ بوده است اما پیگیری ها در این زمینه وارد مرحله جدی شده و تاکنون ۱۱ نفر از جمله ۵ شهردار، تعدادی از کارکنان شهرداری، ناظر و سازنده پروژه هم به دلیل تخلف در اعطای مجوز برای ساخت ساختمان متروپل و عدم رعایت ضوابط فنی با همکاری رئیس دادگستری خوزستان و دادستان، دستگیر و همگی تفهیم اتهام شده اند.

وی با بیان اینکه مقصران این حادثه به اشد مجازات خواهند رسید، افزود: در حوزه تخلف هر کس در هر جایگاهی باید پاسخگو باشد و اگر حتی یک امضا هم در این پروژه داشته باید مسئولیت آن را بپذیرد. بررسی تخلف‌ها تا کنون به مرحله شهرداری‌ها رسیده اما تخلفات استانداران سابق هم بررسی می‌شود و باید آنها هم پاسخگو باشند. البته در این زمینه حتما دادستانی کشور به تخلفات استانداران قبلی رسیدگی خواهد کرد.

عباسپور با اشاره به اینکه مناطق آزاد هم در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود منطقه آزاد اختیارات نظارتی ندارد را به هیچ عنوان نمی پذیرم زیرا این سازمان با استفاده از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و کمیته تطبیق می‌تواند به تخلفات رسیدگی کند.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: هویت مناطق آزاد تنها صادرات است و اصلا نباید سکونتی در این مناطق وجود داشته باشد اما جای تاسف است که ۵۱ درصد ساکنان مناطق آزاد کل کشور در منطقه آزاد اروند زندگی می‌کنند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند مانع برخی اقدامات می‌شود و به شدت سبب آسیب شده است. در تمام مناطق آزاد دیگر کشور تمام اختیارات با خود منطقه است اما در اروند قضیه فرق دارد. در این زمینه لازم است بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حادثه متروپل با هیچ حادثه‌ای از جمله پلاسکو تهران قابل قیاس نیست: اینجا به واسطه هر فردی که فوت شده یک طایفه و قبیله عزادار شده اند. حتی برخی خانواده‌ها بیش از ۶ نفر از عزیزان خود را از دست داده‌اند به همین خاطر از مسئولان می‌خواهند مقصر اصلی مشخص شود. آنها بارها اعلام کرده‌اند می‌خواهیم بدانیم پرونده رسیدگی به تخلفات مسئولان سابق استان از جمله «غلامرضا شریعتی» استاندار سابق به کجا رسیده است.

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین