روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ کمبود مراکز درمانی و داروخانه در مناطق محروم استان بیداد می کند

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛  کمبود مراکز درمانی و داروخانه در مناطق محروم استان بیداد می کند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سیاست تاسیس داروخانه ها و خدمات درمانی در برخی شهرها و مناطق محروم دچار نقصان‌هایی است که می‌تواند مشکل ساز شود و این به نوبه خود یکی از چالش‌های نظام سلامت است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زمانی که در سطح کلانشهر اهواز به ویژه مناطق مرکزی و بالای شهر تردد می‌کنیم، شاهد ازدیاد داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان متخصص و فوق تخصص در نزدیکی یکدیگر هستیم. اما در برخی شهرهای خوزستان و حتی مناطق حاشیه اهواز از جمله منطقه کوی سیاحی از نبود پزشک متخصص و داروخانه رنج می‌برند.

منطقه کوی سیاحی یکی از ورودی‌های کلانشهر اهواز است که روزانه شمار زیادی مسافر و خودروهای ترانزیتی از آنجا تردد می‌کنند اما متاسفانه در این منطقه پزشک متخصص و داروخانه وجود ندارد و شهروندان این منطقه جهت درمان و حتی خرید یک قرص ساده مجبور هستند که علاوه بر هزینه های گزاف درمانی، هزینه‌های رفت وآمد به مرکز شهر را نیز متحمل شوند.

شهروندان و اهالی منطقه به شدت از نبود پزشک و داروخانه گله‌مند هستند که چرا مانند دیگر مناطق، خدمات درمانی در این منطقه نداشته باشند.

واقعیت امر این است که سیاست تاسیس داروخانه ها و خدمات درمانی در برخی شهرها و مناطق محروم دچار نقصان‌هایی است که می‌تواند مشکل ساز شود و این به نوبه خود یکی از چالش‌های نظام سلامت است.

پزشکان به دلایل مختلفی از جمله امکانات رفاهی و اجتماعی نامناسب تمایلی به کار در مناطق محروم نیستند که نبود پزشک می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های درمان آنها شود.

شهروند منطقه کوی سیاحی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: به دلیل نبود پزشک متخصص و داروخانه باید به مناطق نزدیک یا مرکز شهر مراجعه کنیم که رفت و آمد برای تعداد زیادی از اهالی به دلیل نداشتن خودروی شخصی سخت است.

وی با اشاره به خانه بهداشت منطقه عنوان کرد: خانه بهداشت منطقه از ساعت ۱۴ به بعد تعطیل است و پس از این ساعت برای هر فردی مشکلی پیش آید باید به مرکز شهر یا بیمارستان مراجعه کند که با این شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم هزینه‌ها چند برابر می‌شود.

یکی از شهروندان روستای جنگه شهرستان ایذه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: کمبودهای زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که اهالی روستا جنگه بسیار از وضعیت موجود رنج می‌برند و خواستار رسیدگی به این اوضاع هستند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه شهرهای زیادی از استان در وضعیت محرومیت های امکانات پزشکی و بهداشتی قرار دارند، نبود پزشک متخصص و داروخانه در مناطق محروم، یکی از چالش های نظام سلامت استان خوزستان است و این امر باعث شده مردم مناطق و شهرهای محروم برای دریافت خدمات درمانی با مشکلات زیادی مواجه شوند. برای حل این مشکل باید راهکارهای مختلفی در نظر گرفت که از جمله آنها می توان به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، ایجاد انگیزه برای کادر مناطق محروم و تقویت زیر ساختمان‌های لازم اشاره کرد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین